Jonge wereldreizigers openen nu een coworking place in Brugge
BRUGGE - In Brugge heeft Bora Coworking zijn deuren geopend. Initiatiefnemers zijn twee jonge dynamische ondernemers, Justin Vandenbunder en Laurence… Lees meer
HARELBEKE – Corona of niet, de organisatoren van de wielerklassieker E3 Saxo Bank Classic in Harelbeke -een comité met 12 bestuursleden, bijna allen streekondernemers- kunnen ook dit jaar rekenen op dezelfde steun vanwege de sponsorende bedrijven. Jacques Coussens, co-organisator en spreekbuis van de wielerkoers die op 26 maart plaats vindt, ziet twee belangrijke redenen. “We hebben altijd gekozen voor een onafhankelijke positie (los dus van Flanders Classic) en ook voor unieke benadering, waarbij de beleving in de marge als het ware even belangrijk is dan de koers”, aldus Coussens.
De E3 Saxo Bank Classic in Harelbeke organiseren vergt een budget van om en bij de 1,5 miljoen euro en de continue medewerking van circa 35 medewerkers, en dat zal ook dit jaar niet anders zijn. “Alle kosten, ook de startgelden voor de teams of de UCI-bijdrage, zijn quasi intact gebleven”, weet Coussens. “Maar aan de inkomstenzijde hebben we een belangrijke bron van inkomsten zien wegvallen: de hospitality, zeg maar het VIP-gebeuren. Gelukkig zijn de sponsors ons trouw gebleven, corona heeft wat dat betreft geen invloed gehad. We hebben drie categorieën van sponsors, naargelang hun inbreng. Saxo Bank en de Stad Harelbeke horen thuis bij de grote sponsors. We geven sponsors zoveel mogelijk in return, maar we moeten daarbij creatief zijn. Meestal gaat het om zoveel visibiliteit en marketing als mogelijk. Langs alle hellingen op het parcours staan namen van sponsors, maar ook op de bogen van 25 kilometer, van 20 kilometer, van 10 en van 5 kilometer. En dan is er natuurlijk nog het podium zelf, waar we dit jaar iets heel bijzonder voorzien. We hebben dan ook nog veel andere mogelijkheden, onder meer via social media (8 filmpjes gaan tussen nu en de dag van de koers nog digitaal) of via onze eigen krant (La Gazetta de l’E3, naar analogie met de Italiaanse sportkant La Gazzetta dello Sport) die op liefst 25.000 exemplaren wordt gebust, onder meer bij alle inwoners van Groot Harelbeke.”
De sponsorinbreng is in zijn totaliteit goed voor circa 70 procent van het totaalbudget. De West-Vlaamse bedrijven zorgen daarbij voor het leeuwendeel. Ze zijn trouw in goede dagen en ook in minder goede dagen. “En uiteraard helpt het als 9 van de 12 bestuursleden zelf ondernemers zijn”, knipoogt Coussens. “Laat ons maar zeggen dat het voor deze ondernemers ook over een uit de hand gelopen hobby gaat. Dankzij de sponsors zullen we ook dit jaar de hoogdag van de koers alsnog rendabel kunnen organiseren. Soms zijn er kandidaat-sponsors die me vragen: Jacques, waarom ben je nog niet eerder afgekomen?”
foto: De banner 2021, met de Harelbeekse ‘diva’ Germaine
BRUGGE - In Brugge heeft Bora Coworking zijn deuren geopend. Initiatiefnemers zijn twee jonge dynamische ondernemers, Justin Vandenbunder en Laurence… Lees meer
KUURNE - De wielerklassieker Kuurne-Brussel-Kuurne, van komende zondag, heeft ook de lokale ondernemers geïnspireerd om met een bijzondere actie uit… Lees meer
KORTRIJK - Het stond in de sterren geschreven dat 2020 geen hoogvlieger zou zijn voor de van origine Kortrijks-Harelbeekse Kinepolis… Lees meer
BRUGGE - Er beweegt wat in de wereld van de sociale secretariaten. Nico Daenens, gedelegeerd bestuurder van Group Daenens (een belangrijke… Lees meer
HOOGLEDE-GITS - Na een ronduit tegenvallend jaar 2019, tekende Deceuninck voor een uitmuntend 2020. Een turn around met een grote… Lees meer
Reageer op dit bericht
Graag een reactie plaatsen op dit bericht? Registreer je dan nu op made-in.be
Heb je al een Made in-account?
Klik dan hier om in te loggen