Besox Christophe Morbee_

Besox gaat volledig digitaal

KNOKKE - Besox, met hoofdzetel in Knokke, is naar eigen zeggen het eerste Belgische sociaal secretariaat dat papieren loonadministratie volledig de wacht aanzegt. Dankzij een nieuw digitaal platform kunnen klanten hun administratie voortaan papierloos afhandelen.

De software vereenvoudigt heel wat taken van de zaakvoerder of HR-medewerker en biedt op een snelle en makkelijke manier inzicht in belangrijke gegevens inzake lonen, vakanties, ziekteverloven, enzovoort. Doordat het platform communiceert met moderne boekhoudpakketten kunnen facturen voortaan automatisch ingeboekt worden.

Het digitaal platform van Besox laat onder meer toe om digitale contracten aan te maken en te bewaren. Medewerkers krijgen verder toegang tot een tijdlijn en een meldingssysteem voor dringende zaken. Eventuele afwezigheden en adreswijzigingen kunnen personeelsleden voortaan zelf invoeren, zonder dat daarvoor nog iemand van HR aan te pas komt. De software maakt ook asset management stukken eenvoudiger. Zo kan de zaakvoerder bijvoorbeeld meldingen instellen als computermateriaal of bedrijfswagens aan vervanging toe zijn. Men kan ook verslagen van evaluatiegesprekken, aanmaningen en ontslagbrieven via aangetekende mails versturen.

“We vinden de software die vandaag op de markt is te beperkt", legt Christophe Morbee, CEO bij Besox uit. "Zaakvoerders en HR-verantwoordelijken moeten zich bijvoorbeeld een weg banen door alle verschillende verlofstelsels, en wanneer die al dan niet gelden. HR-medewerkers kunnen zich daardoor te weinig op hun kerntaak concentreren. Wij wilden dat met slimme technologie automatiseren. Daarom hebben we zwaar ingezet om het eerste digitaal sociaal secretariaat van de toekomst te worden.”

In samenwerking met 

Besox bouwde zijn platform in nauwe samenwerking met een twintigtal klanten en het softwarebedrijf Officient, die recent de HRM.info award won van “Coolest HR tech solution 2018”. Op basis van de feedback van die bètaklanten werd de software gaandeweg gepersonaliseerd. Besox had daarbij veel aandacht voor gebruiksvriendelijkheid en een aantrekkelijke en duidelijke visualisatie van de informatie.

Besox bestaat uit een erkend sociaal secretariaat, een verzekeringsmakelaar en AXA-bankagentschappen. Al 70 jaar actief en momenteel werken ze met een 50-tal medewerkers, verspreid over zes kantoren: Knokke-Heist, Antwerpen, Gent, Blankenberge, Oostkamp en Oostende.