PR Living Rogiers 24

Broers Thibault en Louis Rogiers (PR Living) zetten de West-Vlaamse meubelindustrie op de kaart

WAREGEM - De West-Vlaamse meubelindustrie is al meer dan eens 'dood en begraven' verklaard. Nochtans is niets minder waar. Dat bewijst onder meer de Waregemse familie Rogiers nu al drie generaties lang. De huidige zaakvoerders Louis en Thibault Rogiers - allebei jonge dertigers- gaan prat op hun realisaties en vooral ook innovatie. Op de nakende en beroemde Italiaanse beurs Salone del Mobile pakken ze uit met hun allernieuwste 'brand' onder de naam Paul Rogers, dat zowel tafels als stoelen aanbiedt. 

PR Living, opgericht door opa Paul Rogiers (87) die nog elke dag langskomt op de zaak, is een B2B-naam. Met Paul Rogers wil het bedrijf vooral consumenten triggeren. "Paul Rogers klinkt mysterieus, wordt geassocieerd met een gekend designer, of met een avonturier. Mensen kunnen er hun eigen pseudoniem bij bedenken", zeggen Lous en Thibault. "Buitenlandse klanten kunnen het ook gemakkelijker in de mond nemen dan Rogiers. 'I'm looking for een Paul Rogers design' kan nu iedereen uitspreken..."

Nieuwe strategie

Na twee jaar van zorgvuldige planning en ontwikkeling onder de leiding van de derde generatie Rogiers, slaat PR Living nu een andere strategische weg in. Het West-Vlaamse familiebedrijf, dat binnenkort zijn 65-jarig bestaan viert, introduceert een nieuw meubellabel genaamd Paul Rogers. Deze stap markeert een aanzienlijke evolutie binnen het bedrijf, dat eerder bekendheid verwierf met zijn reeds bestaande label genoemd Muundo.

Met de lancering van Paul Rogers, waagt PR Living zich aan een nieuwe richting, geïnspireerd door Italiaans design maar met een onmiskenbare flair van eigen bodem. De broers Thibault (35) en Louis Rogiers (30), die de derde generatie van het familiebedrijf vertegenwoordigen, benadrukken het streven naar ingetogen luxe, gezelligheid en warmte, in lijn met hun nieuwste meubellijn.

Ander accent

De transformatie van PR Living omvat meer dan alleen een nieuw label. De naam van het moederbedrijf zal geleidelijk naar de achtergrond verdwijnen, terwijl de focus wordt verlegd naar merken die resoneren met de gevoelens van de consument. Dit blijkt al uit het succes van Muundo, dat een sterke emotionele band creëerde met de klanten.

Het nieuwe label Paul Rogers mikt op hoogwaardige meubels, gekenmerkt door een toegankelijke luxe. Het label richt zich op het midden- tot hoogsegment van de markt en biedt uitsluitend premium materialen aan tegen toegankelijke prijzen. De collectie, zorgvuldig ontworpen door Cas Moor, belichaamt een samensmelting van vakmanschap en modern design, met aandacht voor elk detail.

Merk identiteit

Met Paul Rogers mikken de broers Rogiers op de betere woonretailer. Ze willen vooral niet dat hun meubelen op elke hoek van de straat verkrijgbaar zijn. "Dit is het perfecte alternatief van wat de mid en high end markt vraagt op zowel de korte als langere termijn", vervolgt Louis. "Als je onze designs ziet en voelt, dan is dat de kers op de taart. Zowel wij als onze dealers hebben een groot vertrouwen in het nieuwe meubellabel."
Paul Rogers heeft een eigen merkidentiteit, het is geen samenraapsel van allerlei bestaande meubelen maar een compleet nieuw concept. "We streven ernaar dat de consument straks bij een van onze verdelers binnenstapt en zegt: 'Ik wil een Paul Rogers zetel, hebben jullie die?'", zo zeggen de broers. "In ons logo staan twee tekens: een bolletje en een vierkantje, dit is een knipoog naar een tafel of stoel. Over een bepaalde tijd moet dat voor herkenbaarheid zorgen, zodat mensen zeggen: het is een Paul Rogers."

Respect voor traditie

"Met de naamgeving zorgen we voor een connectie tussen de drie generaties, dat geeft vertrouwen bij onze afnemers", zeggen de broers nog. "Daarnaast zetten we vol in op duurzaamheid. Het is niet de bedoeling dat onze meubels na vijf jaar op de afvalberg belanden, maar dat deze generatieslang meegaan. We kiezen voor de beste natuurlijke materialen, tot in de details. Wat de eerste en tweede generatie Rogiers heeft opgezet, wordt nu door ons uitgebouwd. We zullen in de toekomst ook nog andere designers vragen om voor ons te tekenen."

info: De website www.paulrogers.be is vanaf deze week toegankelijk