Forest oprichters

Brugse milieubedrijf Forest Fwd wil bedrijven aanzetten hun milieuverhalen naar buiten te brengen

BRUGGE - Het West-Vlaamse (Brugge) milieubedrijf Forest Fwd dat zich specialiseert in het realiseren van bos- en natuurprojecten voor bedrijven en organisaties, pakt uit met een nieuw initiatief: Story Fwd. Story Fwd gaat van start als een communicatiebureau met een speciale missie: de focus leggen op duurzaamheid en bedrijfsverhalen die maatschappelijke impact creëren. "Met Story Fwd helpen we bedrijven om hun duurzame plannen en projecten scherp te stellen, ze goed te verwoorden, en ervoor te zorgen dat hun verhaal de nodige aandacht krijgt, en zo dus ook hun reputatie versterken", zegt initiatiefnemer Dajo Hermans.

 

 

Forest Fwd is het bedrijf van Dajo Hermans, Frank Missoul en Dirk Coucke. Met hun nieuwe communicatiebureau Story Fwd willen ze actief worden over heel het land.

“Met Story Fwd willen we bedrijven helpen om hun duurzame plannen en projecten scherp te stellen, ze goed te verwoorden, en ervoor te zorgen dat hun verhaal de nodige aandacht krijgt”, zegt Dajo Hermans. “Dat is belangrijk, want als bedrijf bereik je mensen niet enkel en alleen met cijfers en feiten, maar de eerste stap naar inzicht begint vaak met een goed, correct, relevant verhaal. Wij zijn een SR-bureau (Sustainable Relations) en dus geen Public Relations-kantoor.”

Daden en woorden

Aan storytelling doen is belangrijk. “Je verhaal geloofwaardig en correct vertellen, is de eerste stap naar inzicht”, zegt Hermans nog. “Daden en woorden – liefst in die volgorde – gaan altijd hand in hand. Met Story Fwd willen we nagaan hoe je impact creëert, hoe je duurzaam maatschappelijk verhaal in elkaar zit en hoe we het nog kunnen versterken. Vervolgens zorgen we ervoor dat je verhaal de aandacht krijgt die het verdient.”

Story Fwd, opgericht in 2020, werkt onder de vleugels van Forest Fwd. Forest Fwd is onder meer de sustainability partner van Deloitte en zorgt voor duurzame daadkracht bij bedrijven zoals Toyota, Cartamundi, Century 21, Revive, Rotary Club, en andere. Terwijl bij Forest Fwd letterlijk werk wordt gemaakt van ‘storydoing’, was een storytelling-component het logisch gevolg. Story Fwd kreeg dan ook niet toevallig begin 2023 vaste vorm.