COLUMN. Vergeet klimaatkleven, leve klimaatgeld
"Klimaatklever" heeft het geschopt tot woord van het jaar 2022. U kent ze wel, de klimaatactivisten die zichzelf vastkleven aan… Lees meer
BRUGGE – Het West-Vlaamse (Brugge) milieubedrijf Forest Fwd dat zich specialiseert in het realiseren van bos- en natuurprojecten voor bedrijven en organisaties, pakt uit met een nieuw initiatief: Story Fwd. Story Fwd gaat van start als een communicatiebureau met een speciale missie: de focus leggen op duurzaamheid en bedrijfsverhalen die maatschappelijke impact creëren. “Met Story Fwd helpen we bedrijven om hun duurzame plannen en projecten scherp te stellen, ze goed te verwoorden, en ervoor te zorgen dat hun verhaal de nodige aandacht krijgt, en zo dus ook hun reputatie versterken”, zegt initiatiefnemer Dajo Hermans.
Forest Fwd is het bedrijf van Dajo Hermans, Frank Missoul en Dirk Coucke. Met hun nieuwe communicatiebureau Story Fwd willen ze actief worden over heel het land.
“Met Story Fwd willen we bedrijven helpen om hun duurzame plannen en projecten scherp te stellen, ze goed te verwoorden, en ervoor te zorgen dat hun verhaal de nodige aandacht krijgt”, zegt Dajo Hermans. “Dat is belangrijk, want als bedrijf bereik je mensen niet enkel en alleen met cijfers en feiten, maar de eerste stap naar inzicht begint vaak met een goed, correct, relevant verhaal. Wij zijn een SR-bureau (Sustainable Relations) en dus geen Public Relations-kantoor.”
Aan storytelling doen is belangrijk. “Je verhaal geloofwaardig en correct vertellen, is de eerste stap naar inzicht”, zegt Hermans nog. “Daden en woorden – liefst in die volgorde – gaan altijd hand in hand. Met Story Fwd willen we nagaan hoe je impact creëert, hoe je duurzaam maatschappelijk verhaal in elkaar zit en hoe we het nog kunnen versterken. Vervolgens zorgen we ervoor dat je verhaal de aandacht krijgt die het verdient.”
Story Fwd, opgericht in 2020, werkt onder de vleugels van Forest Fwd. Forest Fwd is onder meer de sustainability partner van Deloitte en zorgt voor duurzame daadkracht bij bedrijven zoals Toyota, Cartamundi, Century 21, Revive, Rotary Club, en andere. Terwijl bij Forest Fwd letterlijk werk wordt gemaakt van ‘storydoing’, was een storytelling-component het logisch gevolg. Story Fwd kreeg dan ook niet toevallig begin 2023 vaste vorm.
"Klimaatklever" heeft het geschopt tot woord van het jaar 2022. U kent ze wel, de klimaatactivisten die zichzelf vastkleven aan… Lees meer
KUURNE - Het is tegenwoordig in, een daad van goed beheer en een bewijs van maatschappelijk verantwoordelijk ondernemen: een bos… Lees meer
GULLEGEM - Aquafin, in Vlaanderen verantwoordelijk voor 88% van de zuivering van alle huishoudelijk afvalwater, heeft bij de CGK Group… Lees meer
WAREGEM - De Waregemse projectontwikkelaar Groep Huyzentruyt realiseerde in 2022 en recordomzet van 115 miljoen euro. Dat is 15 procent… Lees meer
GULLEGEM - Aquafin, in Vlaanderen verantwoordelijk voor 88% van de zuivering van alle huishoudelijk afvalwater, heeft bij de CGK Group… Lees meer
Reageer op dit bericht
Graag een reactie plaatsen op dit bericht? Registreer je dan nu op made-in.be
Heb je al een Made in-account?
Klik dan hier om in te loggen