Caryn TdF (2)

Caryn Communications beleeft drukkere tijden dan ooit

WAREGEM - Sinds 2014 is Philiep Caryn aan een geweldige opmars bezig met zijn eigen bedrijf en merk Caryn Communication. Na 5 jaar op de marketingafdeling van Deceuninck en 20 jaar advertising en communicatie bij het bekende merk van vloerbekleding en wereldspeler Quick-Step, vond Philiep Caryn het in 2014 tijd om zijn eigen weg behandelen. Inmiddels is Caryn Communication actief in 14 Europese landen. Onder meer het vooruitzicht van de Olympische Spelen in Parijs zorgt voor 'more business to come'. 

Caryn Communication bestaat uit 2 belangrijke pijlers. Enerzijds de advertising en communicatie van voornamelijk interieur- en bouw gerelateerde bedrijven in 14 Europese landen. Daarbij nationale en internationale merken zoals bijvoorbeeld Detremmerie, Triplaco, Benjamin Moore, USFloors-COREtec®, Print Acoustics, Deceuninck, Slegers Interiors, VDS Vloeren en vele andere.

Anderzijds is er ook het sportmarketingverhaal met nationaal en internationaal voetbal (Jupiler Pro League, Premier League, de Nederlandse Eredivisie, de Franse League 1) en nationaal en internationaal wegwielrennen. Daarnaast, sinds kort, ook nog sinds kort het sterk in opmars zijnde basketbal en de NFL-wedstrijden in Europa zoals in Engeland (Wembley Londen) en in Duitsland (Allianz Arena München).

Het zoeken van sponsors voor diverse sporten, organisaties en clubs en het bekijken van VIP hospitality, vragen redelijk wat voorafgaande voorbereidingen en monden meestal ook uit in lange termijnprojecten.

Tickets voor Parijs

De voorbije dagen was Caryn aan de slag in Parijs om er de hand te leggen op tickets voor de Olympische Spelen van 2024. Een opdracht waarin hij feilloos slaagde omdat Parijs vertrouwd terrein is.

In de Franse hoofdstad is Philiep Caryn al sinds 1991 bijna wekelijks aan de slag in verband met advertising en sportmarketing. "Het zal op de Spelen heel druk worden met nu al veel vraag naar de diverse mogelijkheden in verband met basketbal, turnen, atletiek, voetbal en wielrennen op de weg en op de baan", zegt Caryn. "Stuk voor stuk disciplines waar de Belgen wat medailles kunnen behalen in 2024."

Werk op de plank

Caryn Communication heeft ook al 25 jaar ervaring met de Tour de France. Sinds 1998 is Philiep Caryn een vertrouwd gezicht in het Tourpeleton. “De Tour de France edities 2023 en 2024 beloven topevents te worden", aldus Caryn. "De beleving is heel intens omdat de wielrenners heel dicht bij het volk en bij de VIP-genodigden staan. Een wielrenner is zeer goed benaderbaar in vergelijking met voetballers of F1 piloten. Voor wielersponsors is de Tour de belangrijkste wielerwedstrijd met wereldwijde return. De media activatie campagnes tijdens de Tour zijn dan ook van enorm belang voor sponsoren en de resultaten van de activatie in de diverse internationale media zijn dan ook navenant. 70 % van de return in wielersponsoring wordt behaald door deelname aan de Ronde van Frankrijk en de daaraan gekoppelde activatie.”

Ook het WK Wielrennen in  Glasgow in augustus 2023 en het EK Voetbal in juni 2024 in gastland Duitsland zijn voor Caryn nog  belangrijke afspraken. De twee komende Champions League finales (Londen en München) staan ook al op de agenda. De Olympische Spelen die doorgaan in Parijs van 26 juli tot en met 11 augustus 2024 zijn dan de kers op de taart. Kortom, werk genoeg voor Philiep Caryn en zijn équipe.