HOOGLEDE – Binnenkort zal pvc-raamprofielenbedrijf Deceuninck het horlogemerk Rodania vervangen als sponsor van de voorwagen in de Vlaamse wielerwedstrijden. Dat heeft het bedrijf zelf aangekondigd.
De lente piept al een heel klein beetje en dus bereiden de profrenners zich grondig voor op het nieuwe wielerseizoen. De koers zal anno 2018 echter nooit meer hetzelfde zijn. Meer dan 60 jaar lang wisten wielersupporters dankzij het wonderbaarlijke deuntje ‘Rodaniaaaaa’ dat het een kwestie van seconden was voor het peloton kwam aanstormen. Om dit welluidend stukje wielererfgoed niet verloren te laten gaan, schakelt Deceuninck nu een versnelling hoger en belooft uit te pakken met een nieuw deuntje dat ook in oren moet blijven plakken. Er wordt een wedstrijd georganiseerd voor de creatie van deze nieuwe ‘tune’. Het Gentse Remarkable moet alles in goede banen leiden.
Juriste Julie De Blecker van het bekende Gentse merkenbedrijf Remarkable benadrukt het feit dat geluidsmerkbekendheid de waarde van een merk kan doen uitbreiden. Een stap verder hierin is het registreren en dus beschermen van een geluidsmerk. Denk maar aan de Nokia tune, een van ’s werelds meest gehoorde melodieën. Remarkable verklaart zichzelf specialist als het er op aan komt om een geluidsmerk op de markt te brengen. Remarkable is het kantoor dat door Thierry Cattoir in Gent werd opgericht (1989) en zich ontwikkeld heeft tot een specialist in het zoeken naar nieuwe bedrijf-of merknamen, en alles wat daar nog bijhoort.