Quick Step team 18

Deceuninck wordt co-hoofdsponsor van Patrick Lefeveres dream team

HOOGLEDE-GITS – Deceuninck, toonaangevend ontwerper en fabrikant van raam- en deurprofielen, wordt vanaf 1 januari 2019 samen met Quick Step hoofdsponsor van het wielerteam van Patrick Lefevere. Dat betekent dus een West-Vlaamse tandem. Vanaf volgend seizoen zal het Deceuninck logo dus een prominente plaats innemen op de truitjes van onder meer Philippe Gilbert, klimtalent Julian Alaphilippe en Belgisch kampioen alsook West-Vlaming Yves Lampaert.

Deceuninck is ervan overtuigd dat dit engagement in de wielersport niet alleen zijn eigen commerciële ontwikkeling zal ondersteunen, maar ook deze van zijn 4.000 klanten in meer dan 90 landen. De internationale samenstelling van het team en de internationale wielerkalender komen perfect overeen met de belangrijkste landen waar Deceuninck actief is. De familiale waarden, teamspirit en topprestaties die de voorbije decennia kenmerkend waren voor het team van Patrick Lefevere sluiten bovendien naadloos aan bij de waarden bij Deceuninck, zo wordt gezegd.
Francis Van Eeckhout, CEO bij Deceuninck Group zegt blij te zijn met de beslissing: “We zijn verheugd met deze krachtige samenwerking binnen het internationale wielrennen, één van de populairste sporten in Europa en steeds mondialer”, aldus de CEO. “Deze sponsorovereenkomst biedt talloze commerciële opportuniteiten voor Deceuninck en al onze klanten. Ik ben ervan overtuigd dat dit een nieuwe mijlpaal is voor het bedrijf.”
Jérôme De Bruycker, marketing manager Europe, voegt hieraan toe: “Dit wordt echt een doorbraak die zal leiden tot een reeks marketingcampagnes die symbool zullen staan voor onze passie voor innovatie, ecologie en design. De voortdurende media-aandacht gedurende het volledige jaar zal ons merk Deceuninck versterken en ons en onze klanten helpen de geprefereerde keuze te zijn van de eindklant.”

Sportieve meerwaarde

Patrick Lefevere, teamleader van het succesrijke wielerteam, ziet er ook een sportieve meerwaarde in: “Dankzij hun engagement en dat van de andere partners kan het team denken aan de toekomst en aan het verder bouwen op wat we tijdens dit uitzonderlijke seizoen bereikt hebben. Gedurende de voorbije jaren hebben we getoond dat we bij de beste teams in de wielersport behoren en onze resultaten garanderen zowel uitstraling als internationale visibiliteit. En last but not least, de structuur en diensten die we aan onze partners aanbieden geven hen een sterk commercieel platform om hun klanten een unieke en exclusieve belevenis aan te bieden. Ik ben blij een internationaal bedrijf, waarmee we zoveel waarden delen, aan onze zijde te hebben en ik ben zeker dat we samen onze doelstellingen zullen bereiken.”