Now Jobs Knokke

Digitaal uitzendplatform NOWJOBS test zijn horeca-concept uit in Knokke

KNOKKE-HEIST - Deze zomer slaat NOWJOBS (een 100% digitaal uitzendplatform voor bijverdieners) voor het eerst haar tenten fysiek op in een pop-up store. Het koos daarbij Knokke als locatie omdat van alle kustgemeenten Knokke het moeilijkst de vacatures voor jobstudenten en bijverdieners ingevuld krijgt.  NOWJOBS is een dochteronderneming van het in Roeselare gevestigde House of HR en bezorgt wekelijks bijna 10.000 bijverdieners een job.

Als marktleider in het digitale uitzendsegment speelt NOWJOBS met haar app zeer snel in op de noden van organisaties en bedrijven die studenten en medewerkers willen inzetten om tijdelijke personeelstekorten op te vangen en grote flexibele poules op te bouwen. NOWJOBS is er op 4 jaar tijd in geslaagd om naast 260.000 bijverdieners ook met meer dan 10.000 organisaties en bedrijven te werken die allen de applicatie gebruiken om snel personeel in te schakelen.

NOWJOBS heeft via haar app reeds 280.000 studenten beschikbaar. Van de vacatures op de app, wordt 70% ingevuld en 99% van de vacatures ontvangt sollicitaties. Toch volstaat dat voor sommige regio’s, zoals de kuststreek, niet om voldoende jobstudenten en bijverdieners te vinden.

Job plus training

Het gemiddeld aantal sollicitaties bij vacatures in de kuststreek ligt met 8,5 tegenover 22,62 per vacature in Vlaanderen ook een flink stuk lager. Vandaar het initiatief van NOWJOBS om van 18 juni tot 18 september een pop-up store in Knokke op te richten die een heuse belevenis wordt voor bezoekers. Naast de app van NOWJOBS downloaden onder persoonlijke begeleiding, krijgen bezoekers ook de kans om in contact te komen met potentiële werkgevers in Knokke en wie interesse heeft in een job in de horeca kan er een korte training krijgen. Het partnership met Arizona zorgt voor traktaties met hippe drankjes.

Twee vliegen in één klap

De jongste 2 jaar kent NOWJOBS een enorme groei van 32% in mei 2021 ten opzichte van dezelfde maand in 2019, terwijl de horeca tijdens een groot deel van 2021 nog niet geopend was. Dat toont niet alleen aan dat de digitalisering zich volop doorzet, maar ook dat meer en meer studenten en flexi-jobbers de weg vinden naar de applicatie.

Door in te zetten op Knokke vangt NOWJOBS 2 vliegen in 1 klap: enerzijds wil het met dit initiatief haar klanten in de kuststreek een duw in de rug geven en anderzijds wil het iets betekenen voor studenten die een belangrijke groep zijn binnen het digitaal platform van NOWJOBS. Voor studenten is het immers belangrijk dat zij gelijktijdig bedrijfservaring opdoen en een centje bijverdienen om hun studies te bekostigen als jobstudent. Daarnaast kan deze groep - die flexibel inzetbaar is - veel betekenen bij de heropbouw na corona.