Nieuws West-Vlaanderen Familie Schauvliege viert 45 jaar activiteit in lingerieland met nieuw eigen merk

Familie Schauvliege viert 45 jaar activiteit in lingerieland met nieuw eigen merk

Familie Schauvliege viert 45 jaar activiteit in lingerieland met nieuw eigen merk

BRUGGE – Een nieuw Belgisch lingeriemerk uit de grond stampen, naar aanleiding van een verjaardag? Geen gek idee, dachten ondernemers Deborah Decoster en Benoit Schauvliege uit Brugge. Dezer dagen vieren ze de 45e verjaardag van het top-en-top familiale bedrijf met de launch van Juliette Lingerie, een eigen en innovatief West-Vlaams huismerk ontworpen door Deborah.

Even wat background: de familie Schauvliege is in het Belgische lingeriewereldje geen nobele onbekende. Al sinds de jaren 70 vergaarde vader Jacques Schauvliege de nodige knowhow en vakkennis met de productie van werkkledij. In de jaren 90 volgde een productiebedrijf met 100% katoenen nachtkledij en eind jaren 90 werd ‘Velba’, bekend producent van corsetterie op maat, ingelijfd.

45 jaar later is dit familieverhaal uitgegroeid van outlet sales met wisselende pop-up locaties met de bekendste lingerie merken aan outlet prijzen, naar een mooie gevestigde retailwaarde op de Belgische lingeriemarkt. Het aanbod wordt aan de vrouw gebracht via heel wat pop-up locaties, maar ook via liefst 6 eigen boutiques in België en Nederland (Sluis). Dezer dagen wordt een nieuwe dimensie toegevoegd aan het verhaal, met de lancering van een Juliette, een nieuw Belgisch, of beter gezegd West-Vlaams, lingeriemerk.

Dromen van Juliette

Het nieuwe West-Vlaamse lingerielabel krijgt de naam Juliette mee. Genoemd naar de dochter van de ondernemers. Designer Deborah Decoster tekende voor het ontwerp. Knowhow over lingerie is legio bij Schauvliege. Deborah, de vrouw van Benoit en creative director binnen het bedrijf, vertelt enthousiast. “Wij hebben al zoveel vrouwen mogen bereiken dankzij de verkoop van lingerie”, zegt ze. “Door heel veel inhouse expertise van zowel aankoop als verkoop van top lingeriemerken, voelden we dat het tijd was om de volgende stap te zetten. Ik heb zelf een opleiding beeldhouwkunst gevolgd en heb altijd gedroomd om ook binnen onze sector mijn creativiteit in te kunnen zetten. Dat is een droom die uit komt.”

Juliette wil synoniem staan voor tijdloze en kwaliteitsvolle beha’s. Los van trends. “Juliette is er voor iedere vrouw, ongeacht de  cup-of omtrekmaat, over de generaties heen”, zegt Deborah nog. “Drie keer per jaar zullen we 3 nieuwe modellen op de markt brengen. Ik moet mezelf vaak afremmen. Ik hecht veel belang aan het zoeken naar de juiste kleuren. Ik stel ook de hoogste eisen aan onze stoffenleveranciers en kies voor de fijnste broderies. Voor mij moeten de  Juliette beha’s een perfecte combinatie zijn van vrouwelijke finesse en comfort. Voor ieder type vrouw. Of ze nu een B of een H-cup heeft.”

Voor de vrouwelijke lezers – maar ook mannen mogen verder lezen – nog deze info: Juliette wordt voorlopig in twee modellen ontwikkeld. Een 3-ledige beha, op punt gezet door de eigen patroneuse en de ultralichte, ventilerende Spacer beha. Beiden beschikbaar van B-cup tot en met H-cup. Wie het schoentje past, trekke het aan.

 

 

Reageer op dit bericht

Gerelateerde berichten

Veel gelezen in deze regio

Dit overzicht graag personaliseren met onderwerpen op jouw maat?

Maak een account aan en ga op onze gids pagina op zoek naar bedrijven, personen, sectoren en gemeentes die binnen jouw interessegebied vallen. Op deze manier kunnen we in onderstaand overzicht een gepersonaliseerde lijst van artikels tonen.