Foodies on Tour 22

‘Foodies on Tour’ wil alternatief bieden voor klassieke voedingsbeurzen

OOSTKAMP - Een alternatief bieden voor de klassieke voedingsbeurzen zoals Tavola of Horeca Expo. Dat was de bedoeling van 'Foodies on Tour' dat deze week (maandag en dinsdag) voor de tweede maal plaats vond in Oostkamp (site O'Forty). Achter het innovatieve concept gaat onversneden West-Vlaams ondernemerschap schuil.   

Op maandag 5 en dinsdag 6 september vond de 2e editie van Foodies On Tour plaats. Deze unieke en 100% B2B gerichte tasting- en belevingsbeurs wordt georganiseerd door Nicoline Buyck en Gilles Roose van Confiserie Renée en Delidaele uit Wingene (groothandel in kwalitatieve confiserie en hartige tapas en ook producent van het hippe Rascal Tastebuddies), Niels Desmet en Stijn Verbrugghe van Camellia S uit Wielsbeke (groothandel in high en food brands) en Tina Fabry van het marketingbureau Proud Mary uit Roeselare.

"Dit initiatief kwam er nadat wij van Camellia S toevallig in contact kwamen met Nicoline en Gilles en tot de vaststelling kwamen toch heel wat dezelfde klanten en prospecten te hebben", aldus Niels Desmet en Stijn Verbrugghe. "Wij kwamen tot de bevinding dat het bestaande vakbeurs aanbod in België niet voldoet. Horeca Expo wordt té horeca gericht, met minder kwalitatieve bezoekers en gaat door eind november, wat te laat is om onze klanten het eindejaarsaanbod te tonen. Tavola is kwalitatief, maar wordt maar één keer om de twee jaar georganiseerd, bovendien gaat die beurs in maart door, wat dan weer te vroeg is om het eindejaarsaanbod te tonen. Als noeste, hardwerkende West-Vlaamse ondernemers, namen we zelf het heft in handen en Foodies On Tour was in 2019 voor de eerste keer een feit. Door het grote succes beslisten we on-the-spot dit event jaarlijks te organiseren, tot het coronavirus roet in het eten gooide."

Foto: Tina Fabry, Stijn Verbrugghe, Niels Desmet, Nicoline Buyck en Gilles Roose

Info: www.foodies-on-tour.be.