Cras Familie_Cras_kano

Frédéric Cras haalt jeugdherinneringen boven voor nieuwe HR-campagne

WAREGEM – HR-managers moeten tegenwoordig bijzonder creatief zijn in het uitwerken van campagnes. De war for talent is fel en hels en soms meedogenloos. Dus is het zaak om zich te differentiëren en op te vallen. In het digitale tijdperk worden zelfs tools als virtual reality in de weegschaal gegooid om sollicitanten toch maar aan te trekken. Het Waregemse houtbedrijf doet het anders en softer en zweert bij een bijzonder originele human touch campagne. Een kras verhaal.

Met zijn nieuwe HR-campagne duikt Cras in de kindertijd van de eigen medewerkers. Cras Woodgroup, familiebedrijf uit Waregem met 140 jaar op de teller en met 450 medewerkers, is aan een mooi parcours bezig. Het investeert verder in zijn groei en dus ook in zijn personeel. Op dit moment staan maar liefst 19 vacatures open, en gehoopt wordt om de juiste mensen aan te trekken.

Voor de campagne met als slogan ‘Laat de Woodbeliever in je los’ werd beroep gedaan op de eigen medewerkers. “We lanceerden over het hele bedrijf een niet alledaagse oproep”, vertelt HR-manager Nele Vandaele. “We vroegen hen om oude foto-albums van onder het stof te halen en op zoek te gaan naar een foto met een link naar hun huidige job. Schitterend welke foto’s we allemaal binnenkregen. Bovendien zorgde de opdracht op zich voor een plezante vibe onder de collega’s, die elkaar de loef wilden afsteken met de origineelste foto uit hun prille kindertijd.”
CEO Frédéric Cras gaf alvast het goede voorbeeld. Samen met twee van zijn kinderen (die intussen ook in het bedrijf actief zijn) prijkt hij op de foto die het uithangbord van de campagne wordt. Benieuwd naar het resultaat? Je vindt alle foto’s, gekoppeld aan de openstaande vacatures op www.craswoodgroup.be