Roeselaarse HR-concern AM Group heeft nieuwe CEO
ROESELARE - AM Group, de HR-holding uit Roeselare boven de werkmaatschappijen Absolute Jobs, Maxicon, Maxicon Retail en AbsoluteYOU, versterkt zich… Lees meer
RUDDERVOORDE – Nadat hij zijn bedrijf Helbig heeft overgelaten, zit Luc Vermeersch duidelijk niet stil. Recent nam hij met Brouwerij De Leite reeds het Paljas bier over. Nu investeert de brouwer in de beloftevolle start-up ‘De Kaasconnaisseur’ van Bruggeling Nick Spanhove. Via een online platform biedt De Kaasconnaisseur luxe kaasplanken aan. Beleving staat hierbij centraal.
Luc Vermeersch, de brouwer van brouwerij De Leite, is al lang geboeid door beleving. Dat hij nu ook in De Kaasconnaisseur wil investeren ligt in dezelfde lijn. “Wat me zeer aansprak in het project van Nick, is de laagdrempelige (online) toegang tot een wereld van beleving rond voeding, een zeer inspirerende aanpak”, aldus de brouwer.
Het concept van De Kaasconnaisseur is eenvoudig. Je kiest online een kaasplank en het aantal personen. Je krijgt een zeer mooie kaasplank met de nodige omkransing die voor een beleving zorgt die je kunt delen met je tafelgenoten. Elke kaas krijgt ook de uitleg die hij verdient. Inmiddels kan het bedrijf al op iedere postcode van ons land leveren.
Mooi meegenomen in de aanpak van Nick Spanhove is dat er ook veel interesse is van bedrijven. Zij zetten de smaakvolle boxen in als origineel geschenk voor de medewerkers, of als relatiegeschenk.
“Dat kwam een beetje als een verassing, aangezien we aanvankelijk vooral hebben ingezet op ons B2C verhaal”, aldus Nick Spanhove. “Maar na enkele grote bedrijfsorders, begon onze reputatie in B2B land zeer snel te groeien. Bedrijven die onze boxen aan hun medewerkers hadden aangeboden, kregen een regen aan complimenten binnen. Vooral ons op maat gemaakt spraakbericht over de aangeboden kaasplank, dat we via de QR code in de box steken, bleek een schot in de roos. Als binnenkort de personeelsfeesten en events weer opstarten, zullen onze kaas – en charcuterie buffetten zeker ook terug extra brandstof leveren aan onze groeimotor.“
Voor Nick Spanhove lag een samenwerking met De Leite lag al een tijdje voor de hand, met of zonder investering. “Luc toonde al van in het begin interesse in ons verhaal”, zegt Spanhove. “De Leite bieren zijn van het allerhoogste niveau. Elk hebben ze ook een heerlijk verhaal om te vertellen, net als onze kazen. Ook bij Brouwerij De Leite staat beleving centraal.”“
Beide bedrijven zijn dan ook van plan om binnenkort een eerste ‘Kaas en Bier Box’ op de markt te brengen. Om de juiste kazen bij de juiste bieren aan te bieden deden ze beroep op een andere jonge starter: ‘Pair-It’, een initiatief van een paar jonge leeuwen die culinair zijn geïnspireerd. Zij zorgden reeds voor een aantal food-pairing-video’s bij Brouwerij De Leite. In dit project deden ze nu ook voorstellen voor een ‘cheese & beer pairing’.
ROESELARE - AM Group, de HR-holding uit Roeselare boven de werkmaatschappijen Absolute Jobs, Maxicon, Maxicon Retail en AbsoluteYOU, versterkt zich… Lees meer
SPIERE-HELKIJN - Het logistieke bedrijf Stow - in 2020 nog uitgeroepen tot Onderneming van het Jaar - heeft een Frans… Lees meer
MENEN - Ook maatwerkbedrijven zien het als een opdracht om zichzelf permanent heruit te vinden. Via het Europese platform CoVaTTI,… Lees meer
WIELSBEKE - Met een jaarverslag getiteld 'Here.We.Go' en een duurzaamheidsverslag 'Shaping sustainable living, together' toont Beaulieu International Group (B.I.G.) zijn uitgesproken… Lees meer
KORTRIJK - Op 6 maanden tijd liefst elf internationale hoog aangeschreven prijzen of awards in de wacht slepen. Dat huzarenstukje… Lees meer
Reageer op dit bericht
Graag een reactie plaatsen op dit bericht? Registreer je dan nu op made-in.be
Heb je al een Made in-account?
Klik dan hier om in te loggen