-Hoe bent u begonnen als ondernemer? Wie of wat inspireerde u?
-Toen ik mijn man, Ben Boury, leerde kennen was het snel duidelijk dat we niet veel tijd samen zouden spenderen. Als manager in het gelijknamige restaurant, was/is hij van ’s morgens heel vroeg tot ’s avonds laat weg. Ik volgde 7 jaar terug als tijdsinvulling een avondopleiding fotografie en kreeg ook de kans om mijn passie voor social media hiermee te combineren. Voor ik het goed en wel wist, plande ik posts in voor het restaurant en nog wat later fotografeerde ik er, met klamme handjes, mijn eerste menu. Al snel kreeg ik in mijn omgeving, van collega-ondernemers, de vraag om hun social media te gaan begeren en zo ontstond het idee om ‘packs’ in de markt aan te bieden waar kleine tot middelgrote ondernemingen beroep op kunnen doen. Allesomvattend, want wij nemen zowel het volledige beheer, het creatieve en ook de content creation op ons. Wie inspireerde mij dus? Die credits moet ik toch mijn man geven.
–Vanwaar de keuze voor de specifieke sector?
-Zoals hierboven vermeld is het voor mij een ideale combinatie om fotografie te gaan combineren met social media. Ook kreeg ik veel te horen dat de tak ’social media’ in grote marketingbureau ‘er maar wat bij gedaan wordt’. Er wordt wel iets gepost, binnen de gecreëerde branding, maar er zit geen strategie op persoonlijke aanpak achter.
–Een starter heeft startkapitaal nodig. Hoe deed je dat?
-In onze sector kan je relatief goedkoop opstarten. Met een kleine 10K ben je in bezit van een fullframe camera, een veelzijdige lens, een allesomvattende smartphone en een computer. Dit natuurlijk in de veronderstelling dat je een reeds aan wagen beschikbaar hebt. Maar je hoeft niet meteen een eigen kantoor te hebben en/of een volledige studio.
-Hoe moeilijk was de administratieve procedure om op te starten?
-Ik deed beroep op de kennis van mijn man en liet mij ook meteen ondersteunen door het sociaal kantoor. Zij hielpen mij met alle nodige documentatie. Tot op vandaag geloof ik nog steeds dat je sneller en efficiënter kan werken, wanneer je je meteen laat adviseren en/of ondersteunen.
–Hoe differentieert uw bedrijf zich tegenover andere spelers in de sector?
-Door ons all female team en bijgevolg vrouwelijke touch, denken wij niet enkel na over de resultaten en de analytische kant van het verhaal, maar gaan we ook intensief werken aan het esthetische. We staan heel dicht bij de klant, werken niet met externe fotografen en/of videografen en beheren alles intern. De klant heeft 1, maximaal 2, aanspreekpunten waardoor we een op-en-top persoonlijke aanpak kunnen bieden.
–Zijn er belangrijke investeringen of ontwikkelingen op til?
-Ondertussen bestaat ons team uit 6, waarvan 4 fulltime collega’s, 1 stagiaire en mezelf. De komende weken zullen we nog iemand aan dat team toevoegen, wegens een sterke groei. Dit zorgt ervoor dat we op zoek gaan naar een nieuw kantoor waar we die groei nog extra kunnen ondersteunen. Ook het constant investeren in nieuw werkingsmateriaal, zoals camera’s, lenzen, nieuwe computers, flitslampen, smartphone tools, microfoons, enzovoort, moet gebeuren om up-to-date te blijven in onze sector.
–Wat zijn uw verwachtingen voor de toekomst? Uw mooiste dromen?
-In de toekomst zullen we nog meer gaan inzetten op onze toegevoegde waarde als niche kantoor. Geen big-box agencies bij ons, maar een persoonlijke aanpak waar de focus volledig op de klant en hun social media ligt. We willen daarnaast ons team graag uitbreiden en wie weet wel een tweede kantoor opstarten?
(Michaël Cambien)