Christof Malysse eert zijn ouders en het vroegere restaurant Marquette
KORTRIJK - Het staat nu vast dat de nieuwe verkaveling -waar vroeger het sterrenrestaurant Marquette stond- de naam Marquettehof meekrijgt.… Lees meer
KORTRIJK – De West-Vlaamse scale-up JUUNOO rondt zijn zoektocht naar vers geld af met een kapitaalverhoging van in totaal 3,6 miljoen euro, aangevuld met 3 miljoen euro aan leningen en subsidies. Met dat geld wil het bedrijf haar duurzame wanden verder internationaliseren en een gloednieuw digitaal platform binnen de kantoormarkt ontwikkelen. De kapitaalschieters zijn Saint-Gobain Gyproc, Finindus en de bestaande investeerders. “Deze kapitaalinjectie is een volgende stap in de missie van ons bedrijf om een maximaal duurzaam impact te creëren”, zegt oprichter Chris Van de Voorde “We willen van circulariteit de norm maken in de wandensector.”
Chris Van de Voorde begon aan zijn ondernemersavontuur in 2017. Hij deed dat vanuit een vaststelling: elk jaar wordt voor maar liefst 300 miljard euro aan binnenwanden weggegooid. Dat is niet alleen een enorme verspilling van geld en grondstoffen binnen deze geopolitieke situatie, maar ook nefast voor de huidige klimaatcrisis.
Daarom ontwikkelt JUUNOO wanden die niet alleen 100 procent circulair zijn, maar ook de productiviteit in de bouwsector verhogen dankzij hun hoge bouwsnelheid. Na gebruik kan je ze eenvoudig verplaatsen of terug verkopen aan JUUNOO die de materialen dan opnieuw doorverkoopt. Dat laatste is uniek in de bouwsector en geeft gebruikers naast een ecologisch voordeel dus ook een economisch voordeel.
Nu het landschapskantoor zijn beste tijd heeft gehad en flexibiliteit aan belang wint, is de Kortrijkse start-up de voorbije vijf jaar fors gegroeid naar het statuut van scale-up. In 2021 slaagde het er in om zijn omzet meer dan te verdubbelen. Het bedrijf telt inmiddels 22 medewerkers en blijft verder uitbreiden, ook internationaal.
De kapitaalronde is mogelijk gemaakt door Saint-Gobain Gyproc, Finindus en de bestaande investeerders en wordt verder financieel ondersteund door Vlaio, Trividend en BNP Paribas Fortis. Met het opgehaalde geld wil JUUNOO zijn pionierspositie in internationale markten als Nederland, Denemarken en de Verenigde Staten verder uitbouwen. Tegen 2024 wil de Kortrijkse onderneming in zes landen actief zijn.“België blijft onze thuismarkt, maar we verruimen onze blik bewust ook naar andere landen en markten om meer impact te hebben”, zegt CEO Chris Van de Voorde.
KORTRIJK - Het staat nu vast dat de nieuwe verkaveling -waar vroeger het sterrenrestaurant Marquette stond- de naam Marquettehof meekrijgt.… Lees meer
WAREGEM - De Waregemse vastgoedgroep Matexi heeft er een bijzonder sterk jaar 2021 op zitten. Dat blijkt uit het jaarverslag.… Lees meer
KORTEMARK - Via het Gentse crowdfundingsplatform WinWinner heeft de West-Vlaamse start-up HomeQube liefst 50.000 euro opgehaald. Een stunt. En nog… Lees meer
De ondernemingsrechtbank Gent (afdelingen Kortrijk, Oostende, Ieper, Veurne en Brugge) heeft het faillissement afgehandeld van 40 ondernemingen uit onze regio.… Lees meer
KNOKKE - Niet alleen Club Brugge hanteert het principe 'bluvn goan'. Hetzelfde kan ook gezegd worden van de naar Knokke… Lees meer
Reageer op dit bericht
Graag een reactie plaatsen op dit bericht? Registreer je dan nu op made-in.be
Heb je al een Made in-account?
Klik dan hier om in te loggen