Jules Destrooper Blomme Emman

Jules Destrooper herpositioneert zijn lekkers

LO, IEPER - Voedingsbedrijf Jules Destrooper viert 10 jaar ‘Foodservice’ met een nieuwe eigentijdse verpakking en een handiger formaat voor zijn icoon, de natuurboterwafel. Het wel bekende Jules Destrooper is sinds april 2015 eigendom van de familie Vandermarliere. Het bedrijf wordt geleid door extra muros manager Emmanuel Blomme.

Al meer dan 130 jaar lang wordt elk koekje of elk product van de Biscuiterie Jules Destrooper met dezelfde passie, vakmanschap en échte, eerlijke en pure ingrediënten gemaakt. 2018 wordt opnieuw een zeer belangrijk jaar voor Jules Destrooper en dus ook voor het Foodservice assortiment, het assortiment specifiek gericht naar de horeca. De verpakking van de koekjes krijgt een nieuw, eigentijds ontwerp en het formaat van de natuurboterwafels wordt aangepast zodat ze beter op het schoteltje van een kopje koffie passen. Zo probeert Jules Destrooper opnieuw het verschil te maken bij de horeca. De koekjes zelf? Die blijven uiteraard ‘Made in West-Vlaanderen’.

Eigentijdse innovatie

Het respect voor tradities mag innovaties nooit in de weg staan, heet het in Lo. Daarom wordt de individuele verpakking van de koekjes aangepast, zonder aan de herkenbaarheid te raken. De merknaam en de Belgische authenticiteit staan meer dan ooit centraal. Belangrijke vernieuwing is dat op elke verpakking nu ook een afbeelding staat van het koekje dat in de verpakking zit. Deze visuele aanpassing wordt ook toegepast op de (om)dozen waarin de individuele koekjes verpakt zitten. Dit maakt het meteen ook voor de horeca uitbater duidelijk welk assortiment er in de doos zit.

De natuurboterwafel, of ook wel Butter Crisp genoemd, is een absolute klassieker en hét icoon van Jules Destrooper. Na het amandelbrood (Almond Thin) was het immers
het tweede product dat Jules destijds aan zijn assortiment toevoegde. Gemaakt van enkel Ierse zomerboter, verse scharreleieren en Tiense suiker, is het koekje, bijna 130 jaar later, nog altijd even eenvoudig als lekker. De natuurboterwafel, specifiek gebakken voor het Foodservice assortiment, wordt nu iets kleiner. Daardoor past het beter op het schoteltje van de koffie, thee of andere geserveerde warmde dranken, zo luidt de redenering.