Bossuwe render Hoog K

Kortrijkse frituurgroep Bossuwé opent vijfde vestiging

KORTRIJK - De bekende Kortrijkse Group Bossuwé kondigt de opening aan van een nieuwe vestiging aan op de Pottelberg. De feestelijke opening volgt later dit jaar in november. Er wordt gekozen voor de Pottelberg, omdat er een beperkt aanbod aan comfort food in de buurt is. Door de centrale ligging wordt er vooral gemikt op families, de omliggende kmo-zone en de verdere uitbouw van de Van Marcke site. De nieuwe frituur zal 7/7 open zijn.

Al enkele jaren voelt de familiale Group Bossuwé dat hun verhaal blijft groeien. Het doel is altijd geweest om aan democratische prijzen nog meer mensen te laten genieten van de echte Bossuwé-frietjes. Aan ambitie geen gebrek. Dat wordt nog maar eens bewezen door de nakende opening van een vijfde vestiging. Het nieuwe initiatief zet nog maar eens de schaalvergroting in. Op de Pottelberg komt ook het nieuw hoofdkantoor en een 500m² groot centraal magazijn. Met 130 parkeerplaatsen en centrale ligging wordt ook gezorgd voor een vlotte bereikbaarheid.

Een nieuwe vestiging brengt altijd extra werkgelegenheid met zich mee voor de omliggende buurt. Wie zin heeft in een nieuwe uitdaging kan contact opnemen met de Group Bossuwé. Momenteel wordt nog gezocht naar een verantwoordelijke uitbater en meerdere medewerkers voor zowel onthaal als voor de keuken. Eerder deze maand liet Bossuwé ook al weten dat het levenslang gratis frietjes aanbiedt aan wie hen helpt een nieuwe collega te vinden. Door de groei van het bedrijf komen er op strategisch niveau voortdurende nieuwe functies bij. Het managementteam werd onlangs nog uitgebreid met een marketingteam.

Rijke geschiedenis

Al 70 jaar staat de Bossuwé frituur centraal aan het Station in Kortrijk. Daarna volgden nog een nieuwe vestiging in Wevelgem (2014), Aalbeke (2016) en ’t Hoge (2018).

Met het concept 'Vanallier' slaagde het familiebedrijf er al in om het frituurwezen grondig om te gooien. De nieuwe toevoeging zal opnieuw met een verfrissend en uniek concept komen, die hun identiteit moet versterken. Het paradepaardje van de Group Bossuwé gaat open in november. Samen met hun 70-jarig bestaan, willen ze er een groot openingsweekend van maken.