1

Made in blikt terug op een succesvol 2021

KORTRIJK - Made in, een concept van mediagroep Mediahuis, blikt tevreden terug op het voorbije jaar met 5,5 miljoen unieke bezoekers en 26 miljoen pageviews op de website. Made in telt zeven nieuwsbrieven in evenveel regio's (vijf Vlaamse provincies, alsook  Mechelen en Kempen) waarbij elke dag wordt aangetoond hoe het ondernemerschap evolueert en ook een meerwaarde betekent voor de maatschappij. Het B2B-nieuwsmerk van Mediahuis, dat een jaar geleden een volledig vernieuwd platform lanceerde en Frederik De Swaef als hoofdredacteur verwelkomde, kan zo haar unieke positie in de markt bestendigen.

Het voorbije jaar lanceerde Made in heel wat nieuwe concepten. Zo pakten we uit met twee podcast reeksen (Vroege Vogels en  Familiebedrijven) die goed waren voor 20.000 luisteraars. Een succesformule die we in 2022 zullen verder zetten. Bovendien ging de nieuwe rubriek Stories van start: diepgaande interviews en achtergrondverhalen over ondernemers uit de regio. In CEO Binnenstebuiten interviewden we toppers uit de provincie, en in Straffe Madammen portretteerden we dames met pit.

Voor ons groot duurzaamheidsdossier Sustainable Stories brachten we 50 pioniers uit de bedrijfswereld live bij elkaar om te brainstormen over verschillende duurzaamheidskwesties. Hun kennis en expertise werd de basis van een geslaagde videoreeks en een reeks artikels. Daarnaast werden de journalisten regelmatig als vliegende reporters op pad gestuurd om ondernemers te interviewen en bedrijven in beeld te brengen.

Naast de dagelijkse nieuwsbrieven, kunnen lezers zich nu ook abonneren op een nieuwsbrief over een specifieke sector. De voorbije maand werden de 18 nieuwsbrieven gelanceerd en intussen wekelijks al 65.000 keer uitgestuurd. Je kan je hier registreren of je vinkt de sectoren aan bij de nieuwsbriefvoorkeuren in je ‘Mijn Made in’-profiel.

Top 7 van best gelezen artikels in West-Vlaanderen

Het voorbije jaar 2021 werden er bijna 10.000 artikels geschreven op Made in. Dit was de top 7.

  1. Steve Rousseau (House of Talents) wordt sterke man bij basketclub Kortrijk Spurs
  2. Sergio Herman opent pop-up in Zeebrugge
  3. Dochter van Paul Renson lanceert haar eigen bedrijf
  4. Philippe De Veyt (Voka, Lecot) geeft zijn ongezouten mening over corona
  5. Philippe Vlieghe (Omniplex) verzet zich tegen Monaco-arrest
  6. Peter Callant ziet in de pandemie een hysterie
  7. Paul Renson opent nieuwe fabriek in Ardooie

Het team van Made in kijkt uit naar een schitterend en succesvol 2022. Wij wensen voor jou hetzelfde.