Pieterjan Desmet (Decospan) verdedigt de West-Vlaamse eer op de Familie Business Award of Excellence
MENEN - Drie bedrijven dingen straks mee om de Family Business Award of Excellence in de wacht te slepen. Vorig… Lees meer
KORTRIJK – Unizo en Markant kozen naar goede gewoonte hun vrouwelijke Ondernemer van het Jaar. Na een scherpe selectie werd Marie Van den Broeck uitgeroepen tot de numero uno in de categorie ‘Beloften van het Jaar’. Zowat vijf jaar terug startte de uit Oost-Vlaanderen afkomstige Van den Broeck (28) haar bedrijf My Add On op in de Kortrijkse ondernemersbiotoop Hangar K. My Add On wil het leven gemakkelijker maken van mensen met krukken of in een rolstoel.
Oprichtster en door ondernemerschap gedreven Marie Van den Broeck zocht en vond een vrij pragmatische en gebruiksvriendelijke oplossing voor krukken die pijn doen aan de handen en altijd in de weg staan. Marie Van den Broeck kreeg het idee voor haar onderneming My Add On toen haar oma met krukken moest stappen. Van den Broeck zag hoe moeilijk haar oma het had met de krukken. De krukken vielen om, deden pijn aan haar handen, ze stonden in de weg. Van den Broeck wou dat veranderen. Sinds ze jong was, probeert ze voor elk probleem een oplossing te vinden, en met My Add On was het niet anders.
Met behulp van acceleratoren, zoals Start it @KBC, kwam het bedrijf van de grond. My Add On wil het gebruik van krukken en rolstoelen destigmatiseren middels vrolijke designs en een concept dat krukken en rolstoelen uiterst gebruiksvriendelijk maakt. Van den Broeck werd voor haar creativiteit en zin voor innovatie reeds beloond in 2017, want ze kreeg toen de titel ‘Student-Ondernemer van het Jaar’ door Unizo.
Middels een samenwerking met een Antwerps bedrijf Dek-a-Bed (dat het opmaken van bedden danig faciliteert) vergrootte My Add On vorig jaar al zijn actieradius. De frisse verschijning die Marie Van den Broeck is, heeft grote ambities, en wil met haar aanbod ook de internationale markt op. Ze denkt ook aan het lanceren van een reeks nieuwe en innovatieve producten. “In dit verband spreken we over de 20x20x20 ambitie”, zegt Van den Broeck zelf. “In de komende 5 jaar willen we 20 nieuwe, innovatieve producten in de markt zetten, in 20 landen met een team van 20 personen.”
Om die ambitie te realiseren wist My Add On ook al extern kapitaal aan te trekken in de vorm van win-win leningen. Dit om de groei te ondersteunen en de nieuwe producten in de markt te zetten.
info: www.myaddon.be
MENEN - Drie bedrijven dingen straks mee om de Family Business Award of Excellence in de wacht te slepen. Vorig… Lees meer
DEERLIJK - Sinds kort mag Bel&Bo zich de op één na beste werkplek van België noemen. De organisatie Great Place… Lees meer
DE PANNE - De wegen van Plopsaland (4 pretparken waaronder dat in De Panne) en zijn CEO Steven Van den… Lees meer
KORTRIJK - De raad van bestuur van Voka vzw heeft op maandag 20 maart 2023 vier nieuwe leden benoemd in… Lees meer
GULLEGEM - Jarenlang en professioneel is er aan voorbereid en nu is het zo ver: bij de West-Vlaamse modelmultinational LVD… Lees meer
Reageer op dit bericht
Graag een reactie plaatsen op dit bericht? Registreer je dan nu op made-in.be
Heb je al een Made in-account?
Klik dan hier om in te loggen