Marie Van den Broeck met MyBlanket

Marie Van den Broeck (My Add On) wint voor de tweede maal op drie jaar tijd een Henry van de Velde award

KORTRIJK - Het in Kortrijk gevestigde My Add On van de jonge en hyper dynamische onderneemster Marie Van den Broeck valt alweer in de smaak bij de jury van de Henry van de Velde awards. Dit keer met MyBlanket, een deken dat  rolstoelgebruikers bescherming biedt tegen regen en wind. Wat MyBlanket zo innovatief maakt, is dat de gebruikers het deken kunnen aandoen zonder hulp of rechtstaan. My Add On onderscheidt zich in de markt vooral met ergonomische producten voor minder validen.

De 'Oscars van design in Vlaanderen', zo worden ze wel eens omschreven. Al 29 jaar lang zetten de Henry van de Velde Awards producten en diensten in de kijker die de meerwaarde van design van haar meest gevarieerde kant laten zien. Op 15 november 2022 kondigde Flanders DC aan welke 27 projecten de prestigieuze designprijzen in de wacht konden slepen.

Onder de winnaars My Add On, de scale-up van industrieel ingenieur, ontwerper en ondernemer Marie Van den Broeck uit Aalst. Ze richtte het bedrijf op als student-ondernemer en bedacht de producten in de Kortrijkse co-creatiehub Hangar K. Het bedrijf valt in de prijzen in de categorie ‘Consumer’ met MyBlanket, een trendy regendeken om de benen te beschermen op de rolstoel. Het deken werd volledig met input en feedback van rolstoelgebruikers gemaakt. “Een grondige analyse van de noden en mogelijkheden van de doelgroep resulteerde in een eenvoudig, ergonomisch en slim bedacht concept”, aldus de professionele jury. 

Ambitie te koop

My Add On ging in 2019 ook al aan de haal met een Henry van de Velde Award. Toen viel het in de prijzen met hun innovatief product MySleeve, een kleurrijke hoes voor krukken met een gelpatch die handpijn vermindert en een magneet die voorkomt dat krukken vallen. 

My Add On pimpt krukken en rolstoelen om ze comfortabeler én leuker te maken. Daarvoor vertrekt het altijd vanuit de gebruikers. My Add On wil hun leven aangenamer maken en vooral een stuk zelfstandigheid teruggeven. Tegen eind 2023 wil Marie Van den Broeck 10 innovatieve producten gelanceerd hebben, in 10 verschillende landen aanwezig zijn én een team van 10 mensen samenstellen.