BRUGGE, KORTRIJK, ROESELARE – Mensen stimuleren om te winkelen bij lokale ondernemers. Dat is de bedoeling van de campagne “Ik koop lokaal bij een winkelier van hier”. Het initiatief komt van de Ondernemerscentra in West-Vlaanderen
Om lokale handelaars een gezicht te geven bij het grote publiek, lanceert Ondernemerscentra West-Vlaanderen in samenwerking met Unizo West-Vlaanderen in negen West-Vlaamse steden en gemeenten (Blankenberge, Brugge, Ieper, Izegem, Koksijde, Kortrijk, Menen, Oostende en Roeselare) een grote communicatiecampagne. Winkeliers die trots zijn op hun kwalitatieve producten, vakkennis en persoonlijke service kunnen zich vanaf 1 februari kandidaat stellen via www.ikkooplokaal.be.
Het publiek wordt ook bij de campagne betrokken want Jan en alleman kan vanaf 16 maart stemmen op hun favoriete winkelier. De handelaar met de meeste stemmen en “stoeffoto’s” wordt op 19 april verkozen tot ambassadeur van zijn of haar gemeente. Met deze actie willen Ondernemerscentra West-Vlaanderen en haar partners een hart onder de riem steken van de handelaars in de kernen. “Bruisende handelszaken zorgen immers voor de nodige zuurstof in de stadskern maar ze moeten elke dag weer opboksen tegen grote e-commerce-spelers, vandaar deze actie”, aldus gedeputeerde voor economie Jean de Bethune.