Naessens W zwembaden

Marketingstunt van Willy Naessens zorgt voor nooit geziene respons

WAREGEM - Ondernemer en tv-figuur Willy Naessens zou stunten op Q-Music en dat heeft hij ook gedaan. Via Q-Music zou hij aan inbellende luisteraars een aantal zwembaden cadeau doen. De actie op Q-Music stond bekend als ‘Elke beller wint’. Luisteraars en inbellers konden mogelijks een zwembad winnen. Gratis en voor niets, zo benadrukte Willy Naessens zelf. In totaal gingen vijf zwembaden effectief de deur uit. Het impact van de actie was gigantisch want er liepen liefst 10,5 miljoen telefoontjes - u leest het goed - binnen bij Q-Music, en dat op twee uur tijd. 

Willy Naessens heeft nog nooit om een marketingstunt verlegen gezeten. In zijn pas uitgegeven succesboek 'Mijn Tien Geboden' (Lannoo) gaat hij ook uitgebreid in op het belang van een goede marketingstrategie.

Dit maal gaf hij gratis zwembaden weg aan de luisteraars van Q-Music en de respons was overweldigend. Misschien moet de VMA (de Vlaamse Marketing Associatie) aan Willy Naessens een life time achievement award bezorgen?

Top of mind

De beloofde zwembaden vonden ook een rechtmatige eigenaar. Vijf Vlamingen konden hun geluk niet op met dank aan peetvader Willy. Ze kregen elk een zwembad ter waarde van 100.000 euro cadeau.

Voor Willy Naessens bestaat er niet de minste twijfel over dat de actie op Q-Music zijn effect niet zal missen. Voor iedereen di er aan denkt een zwembad te bouwen, zal mijn bedrijf nu top of mind zijn, aldus Willy Naessens. Volgens Willy Naessens had de stuntuitzending op Q Music (7 juni) één grote bedoeling: reclame maken zodat de mensen die aan de bouw van een zwembad denken, je niet vergeten.