Ik koop lokaal 22

Marlies Parmentier verkozen tot provinciaal ambassadeur van de actie ‘Ik koop lokaal’

TORHOUT - Voor de vierde maal ging Ondernemerscentra West-Vlaanderen vzw (OC West) op zoek naar gezichten voor de campagne ‘Ik koop lokaal’. In 57 West-Vlaamse gemeenten werd een lokale winkelier verkozen tot ambassadeur. Middenstandszaak Atelier P. uit Torhout, van zaakvoerster Marlies Parmentier, kroonde zich tot provinciaal ambassadeur van de campagne.

Het bewustzijn rond lokaal kopen vergroten, dat is de bedoeling van de campagne 'Ik koop lokaal'. Daarbij wordt de rol van de lokale winkelier in onze steden en gemeenten onderstreept. Winkelen bij de lokale handelaar biedt heel wat voordelen: snellere en betere service, persoonlijke contact, jobcreatie, investeren in de Belgische economie en de plaatselijke gemeenschap.

Dit voorjaar konden lokale handelaars zich aanmelden om het uitgangsbord van deze campagne te worden. Een 300-tal winkeliers dienden hun kandidatuur in en hebben de afgelopen weken promotie gevoerd om hun klanten te overtuigen op hun te stemmen of stoefen. Dit leidde naar 57 ‘Ik koop lokaal’-ambassadeurs en één provinciale winnaar. Tussen 13 april en 10 mei kon ook het grote publiek stemmen op en stoefen met hun favoriete lokale winkelier.

Gezellig winkeltje

Meer dan 30.000 mensen stemden en stoeften en 57 ‘Ik koop lokaal’-ambassadeurs werden tijdens de finale op 2 juni gehuldigd in het Huis van de Voeding in Roeselare. Een jury verkoos finaal Atelier P. uit Torhout tot provinciaal ambassadeur. “Ik ben supertrots dat ik met mijn klein en gezellig winkeltje kan inspireren, met deze titel zal ik zowel mijn zaak als collega-handelaars mee in de kijker zetten”, aldus zaakvoerster Marlies Parmentier. In Atelier P. vind je allerlei handgemaakte tassen, kleine lederwaren en soortgelijke producten. Alle ontwerpen en de uitvoering ervan gebeuren in het atelier in Torhout.
De Provincie West-Vlaanderen steunt de hele actie en doet daarbij beroep op OC West. Jean de Bethune, voorzitter van OC West, vindt het belangrijk om samen met de lokale besturen in te zetten op een toegankelijk, gevarieerd en kwalitatief aanbod in buurten en kernen, afgestemd op de noden van consumenten en inwoners. "Aangename en leefbare kernen, gedreven door lokale handelaars en gesmaakt door lokale en andere consumenten, blijven onze drijfveer”, aldus de Bethune.