Matexi foto 4 cropped 2

Matthijs Keersebilck ruilt voetbalclub Anderlecht voor Matexi

WAREGEM - Projectontwikkelaar Matexi heeft met Matthijs Keersebilck een nieuwe sales, marketing en communicatie directeur aangeworven. “Zijn komst onderstreept de ambities van Matexi om veel systematischer te communiceren met al zijn stakeholders en om nog meer in te zetten op digitalisering”, verduidelijkt Gaëtan Hannecart, CEO van Matexi.

Mathijs Keersebilck komt in januari het team van Matexi versterken. Hij moet er het verkoops- en marketingbeleid verder uitbouwen, de interne communicatie professionaliseren en het volledige communicatiebeleid ter ondersteuning van acquisities, ontwikkeling, bouw, en financiering van projecten helpen vorm geven. Alle Matexi communicatie doorgedreven digitaliseren maakt hier onlosmakelijk deel van uit en moet substantieel bijdragen tot de verdere groei van Matexi en waardencreatie voor zijn talrijke stakeholders.

Gaëtan Hannecart, CEO van Matexi, is opgetogen met de komst van Matthijs Keersebilck: “Matthijs’ track record boezemt veel vertrouwen in. Zijn expertise in marketing en communicatie, zijn concrete sales ervaring, en zijn kennis van digitalisering zijn mooie versterkingen voor ons team. Met Matthijs vervoegt een jonge dertiger onze directie. Dit illustreert de wil van Matexi om kansen te geven en verantwoordelijkheid toe te vertrouwen aan jonge professionals met een bewezen track record.”

Matthijs Keersebilck heeft een master in marketing en communicatie en behaalde in 2013 een executive MBA-getuigschrift aan de Vlerick Business School. Hij werkte de voorbije tien jaar bij verschillende voetbalclubs waar hij een brede ervaring opdeed op vlak van verkoop, marketing en communicatie. Eerst als sales manager bij Club Brugge, dan als head of sales Belgium in functie van UEFA EURO 2016, en de voorbije drie jaren als head of sales, marketing en communicatie bij RSC Anderlecht. Op die manier droeg Matthijs bij tot de professionalisering ’s lands grootste sportclubs. “De stap van voetbal naar vastgoedontwikkeling is lang niet zo groot als je zou denken”, vertelt Keersebilck. “Voetbal is in wezen emotie. Ook bij de zoektocht naar een nieuwe woning is emotie belangrijk. Als buurtontwikkelaar heeft Matexi dit goed begrepen en weet ze dit concreet in te vullen: een woning is inderdaad zoveel méér dan 4 muren en een dak. Ik kijk er dus erg naar uit om bij Matexi te beginnen.”