Lanckriet Olivier portret

Olivier Lanckriet (Exellent) wint goud op You Tube met WK-lied

BRUGGE - De WK-song die gemaakt werd door het team van Exellent (de grootste keten van vakmannen in IT & Electro, met hoofdzetel in Brugge) was de meest bekeken You Tube commercial in de voorbije maanden april, mei en juni. Omdat de Rode Duivels plots geen officieel WK-lied meer hadden, namen de medewerkers van Exellent het initiatief om zelf een song te maken. Dat werd uiteindelijk een video onder de noemer ‘Fulfil our dream’.

In de weken voor het WK werden we overspoeld met allerlei WK-hymnes. Maar ’Fulfil our dream’ kreeg steeds goede kritieken. Uit de statistieken van Google blijkt nu dat deze WK-song de meest bekeken commercial was op You Tube in België, en dit tijdens de maanden april, mei en juni. Met meer dan 35.000 views haalde de Exellent-video 75 procent meer views dan de tweede. Het bezorgt Exellent, het bedrijf van Olivier Lanckriet, meteen een award. YouTube gebruikt daarvoor een heel objectieve algoritme op basis van de kijkduur, het organische bereik en de retentie. Bijna 4 op de 10 kijkers klikte via de commercial ook door naar de Exellent-website, een bijzonder hoge score.

“Het WK-lied was een idee van onze mensen", zegt Exellent-CEO Olivier Lanckriet. "We hebben er met de hulp van professionele muzikanten een catchy song van gemaakt. Dat die daarna ook goed onthaald wordt en zelfs een van de meest bekeken commercials op You Tube werd, is een onverhoopt succes. Ik ben trots dat mijn team deze straffe prestatie heeft neergezet.”