GBL

Pieter Lefevre (GBL Studio) heeft iets met marketing en communicatie

KORTRIJK - Pieter Lefevre van GBL Studio is één van de vier kandidaten voor de titel van West-Vlaamse Jonge Ondernemer van het Jaar die op 4 april aanstaande wordt gekozen. “We create stories”, zoals GBL studio, een communicatie- en marketingbureau, zijn dienstverlening zelf omschrijft.

Via de pijlers authenticiteit, emotie en betrokkenheid worden bij GBL Studio ijzersterke storytellings uitgewerkt, de basis voor een succesvol merk. Met een team van 38 medewerkers is GBL vandaag uitgegroeid tot een van de grootste spelers in West-Vlaanderen, maar met de ambitie om voor heel Vlaanderen een van de grotere en betere bureau’s te zijn.
In 2013 nam Pieter Lefevre het bedrijf van zijn ouders over, samen met zijn tweelingbroer Michael. Op dit tijdstip was er enkel sprake van de offline marketing afdeling. De eerste drie jaar draaide Pieter mee als uitvoerende zaakvoerder om de operationele flow te leren kennen. Ondertussen is Pieter getransformeerd tot ondernemer, waarbij hij als general manager de richting aangeeft zodat het team weet waar naartoe te werken. Daarnaast heeft Pieter de volledige online afdeling uitgebouwd die vandaag de helft van de omzet vertegenwoordigt. Zit je met Pieter samen in een meeting? Zorg dat je voorbereid bent en laat het wollige achterwege, want zo wil hij het zelf. Meteen concreet en rechttoe rechtaan, is de boodschap. Pieter’s motto? “Het meest waardevolle dat je kan doen is een fout maken, je kunt niets leren van perfect zijn.”