Carl-Lenaerts-CEO-Plopsa

Plopsa investeert 80 miljoen euro in Duitsland

DE PANNE - Het pretpark Plopsa - zoals bekend eigendom van Studio 100 - zet met een investering van 80 miljoen euro, alles op alles om in Duitsland nog meer voet aan de grond te krijgen. Er zal de komende 5 jaar volop geïnvesteerd worden in het bestaande pretpark Holiday Park dat nieuwe attracties krijgt, inclusief een state-of-the-art waterpark. Holiday Park maakt al enkele jaren deel uit van de Plopsa-groep.

In het voorjaar van 2025 staat de opening van een nieuwe overdekte Smurfen-attractie op de planning, alsook de opening van een nieuwe site aan de oever van de vijver van Holiday Park Germany.

In 2026 wordt er, in samenwerking met Tomorrowland, een nieuwe spectaculaire en unieke attractie voorzien waarbij het park zich vooral wil richten tot tieners. De eerste bouwfase van dit project is ondertussen van start gegaan. Maar ook in 2024 staat er al het één en ander op de planning.

Uniek waterplezier

Daarnaast breidt Plopsa, in samenwerking met de gemeente Haßloch, waar Holiday Park Germany gelegen is, uit met een gloednieuw waterpark. Het waterpark zal voorzien worden van verschillende zwembaden, waterglijbanen en gethematiseerde speelelementen.

Voor deze investering wordt er opnieuw 40 miljoen euro uitgetrokken. Het waterpark moet met zijn grote binnen-en buitenoppervlakten gelijkstaan aan een onvergetelijke dag waterplezier, én moet, samen met Holiday Park Germany, ook bezoekers van buiten de regio aantrekken.

Met deze investeringen van 80 miljoen euro wensen we een nóg betere bezoekerservaring te creëren", aldus Carl Lenaerts, CEO van Plopsa. "Wij zijn er  van overtuigd dat we met deze ingrepen het potentieel van Holiday Park ten volle benutten en dat dit het park op de kaart zal zetten als de ultieme familiebestemming.”