Renson, trendsetter in ventilatie, zonwering en terrasoverkappingen, is de winnaar van de Trends Business Tour 2015 voor West-Vlaanderen. Deze wedstrijd zet unieke bedrijven in de spotlight omwille van hun pioniersrol op het vlak van ondernemerschap, innovatie en duurzaamheid. CEO Paul Renson mocht de trofee, die voor de vierde maal werd uitgereikt, in ontvangst nemen. Liefst 275 bedrijven namen aan het concours deel. De jury had lof voor Rensons continue drang naar vernieuwing en voor de inspanningen om spraakmakende innovaties met toegevoegde waarde wereldwijd in de markt te plaatsen. “Wij zijn uitermate trots met deze titel,” stelt CEO Paul Renson. “Dit bewijst nog maar eens dat wij als bedrijf de juiste keuzes maken met onze visie, onze drang naar innovatie, diversificatie, communicatie en internationalisatie.”
Het Waregemse familiebedrijf Renson kent al jarenlang ononderbroken groei in omzet. In 2013 werd voor het eerst de kaap van 100 miljoen euro overstegen. In 2014 stond er al 125 miljoen op de teller, met dank ook aan de internationale expansie. Paul Renson zei te hopen dat deze trofee ook een extra motivatie zal zijn om te blijven investeren en innoveren in de juiste oplossingen voor een gezond en comfortabel binnenklimaat. In de R&D-cel werken 65 mensen. “Liefst 75 procent van onze groei komt trouwens van producten die de voorbije vijf jaar ontwikkeld zijn,” aldus de CEO. Het Waregemse bedrijf opteert ook al jarenlang voor open innovatie, vernieuwing dus in samenwerking met derde partners. (KC)