De Roeselaaarse kmo Mauris komt met een naar eigen zeggen totaal nieuw concept in de uitvaartbusiness. Het bedrijf van Renaat Steurbaut lanceert een nieuwe eigen lijn urnen onder de merknaam Element. Nieuw is het materiaal van de urnen, die gemaakt worden uit keramiek. “Ons doel is om urnen te creëren die beter passen bij de omgeving waarin ze geplaatst worden, zonder dat ze daarom alle aandacht naar zich toetrekken,” aldus Steurbaut. “Noem het maar een urn die een urn die er niet uitziet als een urn.”
Alle urnen zullen ook een eenheidscertificaat krijgen en worden geproduceerd volgens de nieuwste ecologische normen. Ook het esthetische aspect is belangrijk. De urnen zullen zowel in interieurs als buiten kunnen geplaatst worden. Renaat Steurbaut gelooft in de lokale verankering. “Wij kiezen er bewust voor om voor de productie niet uit te wijken naar China of India, maar alles lokaal in West-Vlaanderen aan te maken” aldus de zaakvoerder die via de sociale media zijn nieuwe product onder de aandacht wil brengen.
Mauris is en b-to-b bedrijf dat in de uitvaartsector het verschil probeert te maken via innovatie concepten. De kmo verkreeg een aantal exclusieve buitenlandse licenties op buitenlandse producten. Renaat Steurbaut is opgegroeid in deze sector. De nieuwe urnen zijn het resultaat van een samenwerking tussen de bedrijfsleider en zijn vriendin Ann-Sophie Ververken. (KC)