Floorify originele foto

Roeselaarse start-up Floorify neigt meer en meer naar scale-up

ROESELARE - Vijf jaar nadat Floorify -in 2018 nog uitgeroepen tot de Roeselaarse starter van het jaar - werd opgestart, maakt de kmo een bijzonder mooie balans op. Floorify bereikte zopas de kaap van de 20 instore belevingswinkels in België en Nederland. Het bedrijf van het duo Marie Callens en Pieter Buyck is inmiddels al 'binnen' bij  meer dan 300 loyale verkooppunten in België, Nederland en Frankrijk die met trots Floorify verdelen. Inmiddels hebben er dus ook 20 van deze verkooppunten een instore Floorify belevingswinkel in hun winkel geïnstalleerd.

 

Floorify is een Roeselaars bedrijf dat opgericht werd door Marie Callens en Pieter Buyck. Samen hebben zij meer dan 25 jaar ervaring in de vloer- en interieursector. In 2016 kwamen ze als eersten op de markt kwam met rigide klikvinyl. De vernieuwende planken en tegels combineren de look en feel van natuurlijk hout of gepolierd beton met een groot installatiegemak en veelgevraagde vloereigenschappen als stil, warm en watervast.

De Floorify-vloeren zijn inmiddels al beschikbaar in honderden verkooppunten over heel België, maar ook in Nederland en Frankrijk.  Daarnaast zijn er dus ook de belevingswinkels. Het aantal Floorify belevingswinkels ('stores in de stores') schiet snel de hoogte in. Elke 3 weken werd een nieuwe belevingswinkel opgeleverd. Ondertussen is de kaap van 20 store-in-stores bereikt. Hiermee is Floorify alom vertegenwoordigd in alle grote steden in België en Nederland.

West-Vlaamse design

Het ambitieuze West-Vlaamse bedrijf -dat dit jaar zijn 5-jarige bestaan vierde-  is niet van plan bij dit aantal te stoppen. Ook in 2022 staan er heel wat nieuwe belevingswinkels op de planning in België, Nederland en nu ook Frankrijk. “In de instore belevingswinkels worden de consumenten volledig ondergedompeld in onze wereld", aldus Floorify dat staat voor honderd procent West-Vlaams design inzake vloerbekleding. "Dergelijke samenwerkingen met onze partners ervaren wij als de perfecte aanvulling op onze digitale strategie. Het is de meest performante manier om meer zichtbaarheid en beleving aan te bieden en dit consistent door te trekken in zowel de on- als offline beleving met ons merk.”