Karen Hellemans – van opleiding licentiaat communicatiewetenschappen (VUB) – is sinds juli 2018 aan boord bij Roularta Media Group na het opbouwen van ervaring bij De Tijd, Sanoma en DPG Media. Ze werkte hard aan de digitalisering van de women brands en de multimediale flows binnen haar redacties. Zo groeide het vrouwenblad Libelle succesvol uit tot een multichannel ‘superbrand’ met een hechte community.
Ook de komende periode blijft Roularta Media Group volop investeren in nieuwe technologie, afdelingen en competenties. Die duidelijke, merkoverstijgende strategie komt nu volledig onder de hoede van Karen als uitgever. Zij zal met haar kennis en ervaring van redacties, processen en flows verder bouwen aan de modernisering van het redactionele aanbod van de mediagroep.
Roularta is een beursgenoteerde multimediagroep met meer dan 1.300 medewerkers en een totale omzet van 343 miljoen euro.
Roularta benoemt nieuwe super hoofdredacteur
ROESELARE - Vanaf 8 februari 2024 wordt Karen Hellemans de uitgever van alle magazinemerken van Roularta Media Group in Belgiƫ. Bovenop haar rol als uitgever van de women brands (waaronder Libelle en Flair), wordt ze verantwoordelijk voor de news- & business brands (waaronder Knack en Trends). Karen neemt de rol over van Niels Famaey, die het bedrijf verlaat. De wijziging kadert binnen de eengemaakte strategie van Roularta Media Group.
08 februari, 2024