KVK Startgo_KVK

Startende bedrijven kunnen hoofdsponsor voor 1 dag worden bij KV Kortrijk

KORTRIJK – POM West-Vlaanderen (via het startersinitiatief Start&GO) en AGO Jobs & HR lanceren een wedstrijd waarbij een West-Vlaams bedrijf als hoofdsponsor voor één dag op de truitjes van KV Kortrijk zal prijken. Alleen startende groei ondernemingen (maximaal vijf jaar opgestart) komen in aanmerking om op 17 maart allicht een beetje wereldberoemd te worden in West-Vlaanderen. Alvast een marketingstunt die kan tellen.

Voor deze campagne klopte Start&GO aan bij AGO Jobs & HR, de huidige hoofdsponsor van eersteklasser KV Kortrijk. De koppen werden bij elkaar gestoken en een mooie wedstrijd voor startende en groeiende ondernemers was het resultaat. “Net zoals Start&GO vinden wij het belangrijk om de slaagkansen van startende bedrijven te verhogen”, aldus Tom Martin, directeur marketing bij AGO Jobs & HR. Daarom schenkt het HR dienstenbureau – als hoofdprijs voor deze campagne – zijn prominente plaats als hoofdsponsor weg tijdens de wedstrijd tegen Royal Antwerp FC. Ook KV Kortrijk was direct gewonnen voor het initiatief. “Voor ons is dit project een uitgelezen kans om in contact te komen en ideeën uit te wisselen met een paar creatieve West-Vlaamse start-ups”, zegt Karel-Jan Vercruysse, commercieel manager B2B bij KV Kortrijk.

Een jury selecteert op 5 februari de 11 meest creatieve finalisten. Hiervoor moeten deelnemende bedrijven een unieke online avatar aanmaken en de jury overtuigen waarom ze een plekje in deze ‘Gouden 11’ verdienen. Daarna volgt een felle online strijd tussen de finalisten onderling waarna de professionele jury onder leiding van Nathalie Sintobin van Frucon² de uiteindelijke winnaar zal bepalen. De finale ontknoping gebeurt pas op 17 maart wanneer de spelers het veld betreden.

Meer visibiliteit

POM West-Vlaanderen en OC West zorgen met Start&GO voor ondersteuning van startende en groeiende ondernemers in West-Vlaanderen door een uitgebreid aanbod van initiatieven op vlak van huisvesting, coaching, begeleiding, vorming en netwerking. “Deze campagne levert niet alleen voor de eindwinnaar iets op”, vertelt Jean de Bethune, voorzitter van POM West-Vlaanderen. “De ondersteunende social media campagne bezorgt alle finalisten heel wat visibiliteit. Gedurende deze wedstrijd krijgen de deelnemers tijdens diverse workshops heel wat tips & tricks over marketing, online communicatie, story telling en veel meer.”

Meer info over de campagne: www.hoofdsponsorvooreendag.be