Saltvision Camille Mohsen

Starter in de kijker: Saltvision gooit zich op de markt van de 3D-visualisaties

WAREGEM - Precies een jaar terug stonden de West-Vlamingen Jean-Paul Rogiers, Wim Vanderschueren en Mohsen Hashemi aan de wieg van de Waregemse start-up Saltvision. Ze hadden elkaar leren kennen tijdens een businessreis, toen nog voor een ander bedrijf. Mohsen Hashemi had al tien jaar of meer ervaring in 3D-projecties. Saltvision legt zich zich toe op hoogwaardige 3D-visualisaties en dito animaties. Het aanbod is bestemd voor een breed scala aan potentiële klanten. Straks is het jonge bedrijf ook aanwezig op de Mipim-beurs in Cannes.

 

De kern van de diensten van het bedrijf is het gebruik van geavanceerde 3D-software voor het modelleren en renderen van realistische 3D-omgevingen, producten, personages en meer. Met deze software kunnen de ervaren ontwerpers van het bedrijf ongelooflijk levensechte visualisaties maken, waaronder fotorealistische beelden en animaties die voor verschillende doeleinden kunnen worden gebruikt.

"Onze 3D-visualisaties zijn niet alleen mooi, maar ook ongelooflijk nauwkeurig en realistisch", aldus Camille Rogiers. "We gebruiken de nieuwste technologieën en technieken om ervoor te zorgen dat elk detail wordt vastgelegd, van de textuur van een stof tot de manier waarop het licht weerkaatst op een oppervlak."

Nuttige hulp

Voor architecten- en ingenieursbureaus kunnen 3D-visualisatiebedrijven helpen bij het maken van verbluffende renderings van gebouwen en andere constructies, zodat klanten kunnen zien hoe het eindproduct eruit zal zien voordat de bouw begint. Dit kan klanten helpen beter geïnformeerde beslissingen te nemen en het ontwerpproces te versnellen. Maar de visualisaties kunnen even goed nuttig zijn voor projectontwikkelaars, vastgoedmakelaars of productontwerpers.

Voor productontwerpbedrijven is 3D-visualisatie een belangrijk hulpmiddel voor het maken van realistische prototypes en marketingmateriaal. Met 3D-visualisaties kunnen ontwerpers zien hoe hun producten er in reële situaties uitzien, en ze kunnen worden gebruikt om verbluffende marketingmaterialen te maken die de kenmerken en voordelen van een product laten zien.

Net als in de film

Saltvision wendt zich ook tot de film- en videogame-industrie, waar 3D-visualisaties een cruciaal onderdeel vormen van het productieproces. Animators gebruiken 3D-software om levensechte personages en omgevingen te creëren, waardoor verhalen tot leven komen op een manier die voorheen onmogelijk was.

In de reclamewereld kunnen 3D-visualisaties dan weer worden gebruikt om opvallende graphics en animaties te maken voor gebruik in tv-commercials en ander marketingmateriaal.

Foto: Camille Rogiers (key accountant & marketing manager), Mohsen Hashemi ( director & lead artist).