Woppah! is een soort van strijdkreet maar verwijst ook naar de combinatie van ‘Woning’ en ‘Pand’. “Je verkoop ofwel zelf (al dan niet via Biddit, dus zonder enige professionele vorm van marketing ondersteuning), ofwel verkoop je via een traditionele makelaar”, vertelt Lien. “Dit laatste valt dikwijls duur uit omwille van de vrij gestandaardiseerde aanpak van die doorsnee makelaar, de dure kantoren, de vele verplaatsingen die men moet afleggen om bezoeken te begeleiden, enzovoort. Met Woppah! willen we ons anders profileren.”
Doe het zelf pakket
In de praktijk betekent het dat je als verkoper zelf een deel van het verkoopproces voor je rekening neemt, zoals het organiseren van de bezoeken. De verkoper kan ook andere ‘pakketten’ toevoegen waar nodig.
“Kort geschetst werkt Woppah! met pakketten op maat”, aldus Lien. “Je kiest als het ware welke delen van het verkoopproces je zelf wilt opnemen, en welke delen je liever uit handen geeft aan Woppah!. Denk dan aan ondersteuning op vlak van marketing (= alles met betrekking tot zoekertje en promotie ervan), sales (= opvolging van kandidaat-kopers) of legal (= opvragen documenten en attesten en compromis). Je krijgt als verkoper dus een dienstverlening op maat. Loon naar werken, dus geen commissiesysteem, waardoor je duizenden euro’s bespaart in vergelijking met een klassieke makelaar.”
Woppah! werkt ook sterk gedigitaliseerd, waardoor de eigen kosten en die van de klant kunnen gedrukt worden. Bijkomend voordeel is de efficiënte in de dienstverlening. “Onder meer via online begeleiding krijgen verkopers tips en tricks om hun woning zelf te verkopen”, aldus Lien. “Dit alles tegen een eerlijke vaste prijs waardoor je snel enkele duizenden euro’s kunt besparen zonder in te boeten op kwaliteit.”