ACCENT Vandervorst

Stijn Vandervorst wordt nieuwe CEO van Accent

ROESELARE - Per 1 maart neemt Stijn Vandervorst de functie van CEO van talent placement bedrijf Accent op zich. Hij volgt daarmee Anouk Lagae op, die de functie sinds oktober 2020 uitoefende en het bedrijf nu verlaat. Met meer dan 300 kantoren en 1.200 eigen medewerkers stelt Accent jaarlijks meer dan 44.000 mensen tewerk. Accent maakt deel uit van House of HR., de dienstengroep die door Conny Vandendriessche (en wijlen Philip Cracco) werd groot gebracht.

Stijn Vandervorst werkte doorheen zijn carrière bij toonaangevende bedrijven , en keert nu, na een carrière in het buitenland, terug naar eigen land.Hij bereidt zich nu voor op de machtswissel.

Hij bouwde een brede ervaring op in diverse functies (onder andere IT, finance, marketing, sales en general management), binnen verschillende bedrijven (zoals Unilever, McKinsey, Danone en Adidas) en in meerdere landen zoals België, Tunesië, Nederland, Portugal en Japan. Deze diversiteit aan ervaringen geven hem de wendbaarheid die nodig is in deze snel veranderende wereld. Zijn talent om bedrijven en mensen te laten groeien in uitdagende omstandigheden geven hem de skills die nodig zijn om Accent verder te helpen groeien.

Drie dromen

Anouk Lagae had naar eigen zeggen drie dromen toen ze als CEO aantrad. Ze werden alle drie ingevuld. Haar eerste droom was om de beste werkgever van België te worden, die voor al haar medewerkers een 'Great Place to Work' is. Op die manier wilde Lagae werken aan haar tweede droom: verder groeien op vlak van diversiteit en inclusie. Onder leiding van Anouk Lagae werkte Accent de laatste jaren hard aan een pionierende open-minded hiring en een meer inclusieve interne rekruteringsflow, projecten waarvoor ze ook beloond werden met een Trends Impact Award voor D&I.

De derde droom was een digitale transformatie voor Accent, met belangrijke stappen in het uitbouwen van een online business met offline touchpoints. Zo lanceerde Accent een zeer gebruiksvriendelijke MyAccent app, maakt het bedrijf nu ook gebruik van AI-toepassingen in de rekruteringsprocessen, en lanceerde het Accent Live om de kandidaat nog meer centraal te zetten.