Wostyn

Thijs Wostyn richt tweede marketingbureau op

TORHOUT - Nadat West-Vlaming Thijs Wostyn vijf jaar geleden Social Taco oprichtte, houdt hij vandaag een nieuw bedrijf boven de doopvont: Studio Piñata. Dit strategisch marketingbureau wil bedrijven doen uitblinken met een sterk en succesvol merk. “Vandaag hechten klanten meer dan ooit belang aan betrouwbare merken, maar vaak weten bedrijven niet hoe ze een consistente merkbeleving kunnen creëren", stelt oprichter Thijs Wostyn.

In een ondernemersfamilie waar media en creativiteit centraal stonden, werd Thijs Wostyn 33 jaar geleden geboren. De passie voor communicatie zette hem ertoe aan om aan Howest de opleiding Digital Design and Development (Devine) te volgen.

Op 28-jarige leeftijd richtte hij dan het social media marketing agency Social Taco op. Dat bedrijf bestaat intussen 5 jaar. “Heel wat bedrijven worden intussen door ons ontzorgd", aldus Wostyn. "Alleen kregen we de voorbije jaren steeds vaker de vraag om meer te doen dan social media marketing alleen. Lange tijd hielden we die boot af, maar uiteindelijk beslisten we om daar toch een gepast antwoord op te creëren met de lancering van Studio Piñata.”

Een totaalbeleving creëren

Studio Piñata wil voor bedrijven merken creëren die in het oog springen en die de band met klanten versterken. “Hoe mensen vandaag met een merk in contact komen is helemaal anders dan pakweg vijf jaar geleden, want merken zijn door de toenemende digitalisering altijd en overal zichtbaar", dixit de oprichter. "Daardoor bestaat de kans dat een merk in de massa verdwijnt. En dat willen we natuurlijk vermijden door merken te ontwerpen waarmee je impact creëert. Dat doen we met een dynamisch team, die een ruime ervaring in marketing met een frisse, vernieuwende en toekomstgerichte kijk op de wereld combineert. Het gaat vandaag echt om het creëren van een vertrouwensband met je klanten. En dan is een sterk merk van cruciaal belang, omdat het loyauteit met je doelgroep helpt op te bouwen. Daarnaast merken we dat het voor bedrijven ook om meer dan het halen van goeie omzetcijfers gaat. Het HR-luik is minstens even belangrijk geworden. Net daarom proberen we om een totaalbeleving te creëren, die ook rekening houdt met zaken als employer branding en job marketing.”