INNI groen

UItgeverij en drukkerij INNI lanceert voor het eerst ‘groene druivelaar’

HEULE - De Druivelaar moet niet meer voorgesteld worden. De jaarlijkse scheurkalender, met een traditie die teruggaat tot in 1915, blijft immer actueel, ook in digitale tijden. Maar INNI uit Heule wilde ook innoveren en doet dat nu met een tweede versie van de klassieker: de Groene Druivelaar. Voor mensen met een groen hart en groene vingers.    

De Groene Druivelaar is meer dan een vernieuwde versie van de iconische scheurkalender De Druivelaar. "Terwijl we de historische charme en de humor van het origineel behouden, richten we ons met dit nieuwe product op hippe thema's en bieden we een praktische gids voor een duurzamere levensstijl", zegt Steven Vandevoorde namens INNI Group.

De groene dagkalender moet de nieuwsgierigheid prikkelen naar onderwerpen als (moes)tuinieren, gezonde voeding, kamerplanten en dieren, met bijzondere aandacht voor de milieubewuste consumenten. "Door deze groene thema's te combineren met frisse humor en fascinerende weetjes, brengen we een scheurkalender op een moderne, relevante manier naar de Vlaamse - en nu voor het eerst ook de Nederlandse - huishoudens en slaan we de brug tussen jong en oud", aldus nog Vandevoorde. "De Groene Druivelaar een moderne en aantrekkelijke look. Ook de illustraties kregen een hedendaagse vormgeving en humoristisch kantje.

Fysiek en digitaal: het beste van twee werelden

Met De Groene Druivelaar wil INNI ook de interactie aangaan met de digitale wereld. Dankzij de integratie van QR-codes worden gebruikers elke maand naar aanvullende online informatie geleid, waar niet alleen nieuwe thema’s worden gebracht, maar ook andere interacties in de toekomst mogelijk worden.

foto: He Nieuwsblad/Mediahuis