Unilin VR_Game_UNILIN_03

Unilin loopt in de kijker met zijn digitale strategie

WIELSBEKE - Voor zijn discovery app haalde vloerfabrikant UNILIN de Trends Digital Pioneer Award in de categorie marketing & communication binnen. De VR- en gamification-app dompelt jobkandidaten onder in de werking van het bedrijf.

In samenwerking met Google en PwC ging Trends op zoek naar de digitale pioniers van 2018: bedrijven en organisaties die dit jaar opvallende projecten realiseerden op het vlak van digitalisering. De jury nomineerde sterke spelers in 6 categorieën: sales, marketing & communication, business support & logistics, customer happiness, new business models en manufacturing.

Voor zijn Discovery App kaapte UNILIN de prijs weg in de categorie marketing & communication. Via VR (virtual reality) en gamification maken sollicitanten kennis met de verschillende jobs op de productieafdeling. Zo weten ze meteen of de omgeving en functie bij hen passen. Talent director Nick Leenaert verwoordt het zo: “De app is een innovatieve manier om te rekruteren en sluit volledig aan bij de trend van digitalisering en gamification. Ze laat je toe om binnen te stappen bij UNILIN en 360° rond te kijken in de productieafdeling.” Bovendien reflecteert de Discovery App het vernieuwende karakter van UNILIN. “De voortdurende innovatie die je in onze producten vindt, trekken wij dus ook door in ons personeelsbeleid”, besluit Nick Leenaert.

UNILIN produceert laminaatvloeren, samengestelde parketvloeren en luxevinylvloeren onder de merken Quick-Step, Pergo en Balterio, naast panelen op houtbasis (spaanplaat, MDF), sierpanelen, daksystemen en isolatieplaten. UNILIN telt wereldwijd 5000 medewerkers op 20 productiesites. Het investeringsplan van UNILIN bedraagt meer dan 125 miljoen euro de komende drie jaar en jaarlijks worden 250 arbeiders en 150 bedienden aangeworven. De groep UNILIN maakt deel uit van de internationaal beursgenoteerde groep Mohawk (NYSE: MHK).