Unizo_KMOvhJaar_Groepsfoto 18

UNIZO maakt 5 ‘prijsbeesten’ bekend

BRUGGE - Het is bijna zover: op donderdag 18 oktober wordt in Domein Vossenberg te Hooglede de West-Vlaamse KMO van het Jaar en Beloftevolle KMO van het Jaar verkozen. Dit is een concours dat jaarlijks georganiseerd wordt door UNIZO West-Vlaanderen. De namen van de vijf laureaten werden zopas bekend gemaakt.

De onafhankelijke jury bestaat uit Marnix Tolpe (Liantis), Georges Declerck (KBC), Tom Wallyn (PWC), Johan Dekeyzer (Dekeyzer-Ossaer, KMO van het Jaar 2016) en Pieter Loose (Ekopak, beloftevolle KMO van het Jaar 2016). Ze beoordeelden de ingediende dossiers op verschillende punten waarbij de belangrijkste criteria van de bedrijfsvoering de doorslag gaven. De groei van de onderneming is één van de belangrijkste parameters. Ze kwamen zo tot een top vijf voor de KMO van het Jaar en top drie Beloftevolle KMO van het Jaar 2018-2019.

De vijf kandidaten voor 'KMO van het Jaar' zijn in willekeurige volgorde: Enjoy Concrete (Veurne), Marelec (Nieuwpoort), beMatrix (Roeselare) Constructiewerkhuizen Deman (Sint-Eloois-Winkel) en Nanopixel (Roeselare). Concreet betekent het dat één van de volgende ondernemers met de trofee gaat lopen: Bernard Joye, Piet en Katrien Rommelaere, Stefaan Decroos en Edwin Van der Vennet, Kurt Deman of Dietrich De Blander.

In marge van de hoofdtabel wordt ook nog de jonge en meest beloftevolle KMO verkozen. Daar worden drie kandidaten naar voor geschoven: het Roeselaarse Mobilease van Kristof De Backer, het Tieltse Social Media Bureau van Nadja Desmet en het eveneens uit Roeselare afkomstige Merchandise Essentials van Niels Vandecasteele.