Wijnen De Clerck Preview-2

Wijnhandel De Clerck steekt de horeca een hart onder de riem

KORTRIJK - Wijnhandel De Clerck organiseerde de voorbije dagen een uniek event voor vrienden en vooral voor horeca-uitbaters. Bedoeling? De vaak geplaagde horeca een hart onder de riem te steken en dat via een fel gesmaakte banketformule. Zaakvoerder Bert De Clerck deed bij de organisatie beroep op enkele bevriende kmo's, waaronder Lobster Fish van Christof Malysse en Baudouin Meyhui, zaakvoerder van de gelijknamige groothandel voor horeca-benodigdheden.   

Wat begon als een los idee om de klanten eens origineel te danken en in de watten te leggen, groeide uit tot een heus gastronomisch en ongezien event. Gedurende twee dagen werden meer dan 135 horecazaken aan tafel uitgenodigd in de uniek aangeklede zaal van Wijnen De Clerck. Wijnen De Clerck bestaat 51 jaar en werd destijds als eenmanszaak opgericht door Paul De Clerck, broer van gewezen Justitieminister en huidig voorzitter van Proximus Stefaan De Clerck. In de tweede generatie zijn Bert en Emmanuel De Clerck hun vader opgevolgd, en ze doen dat met bravoure en veel ondernemerszin.

Lobster Fish van Christof Malysse, Good Meat van Arnold Vanderhaegen en Home and Table by Meyhui van vader en dochter Meyhui waren de ondersteunende partners bij dit topevent. In maar liefst 4 verschillende ‘flights’ werden wijn en gerecht met elkaar gecombineerd. Het leek met enige verbeelding op een Breugheliaans festijn in een fonkelend kader: 2 lange tafels van meer dan 25 meter lang waarop liefst 4.200 glazen figureerden.De topwijnen kwamen uit alle Europese windstreken: uit België, maar ook uit Duitsland, Frankrijk, Spanje en Italië. …

Bedoeling was in de eerste plaats om de fel geplaagde horeca een warm hart toe te dragen in een sfeer van solidariteit en beleving. "Want de horeca is een prachtige sector die zich steeds opnieuw weet heruit te vinden", aldus de initiatiefnemers. "Dat verdient respect en steun."