2018_11_13_Ibanfirst_015

Fintech specialist zoekt 30 nieuwe krachten

ELSENE -

Fintech specialist iBanFirst zoekt 30 nieuwe krachten voor haar vestigingen in Elsene en Antwerpen. Tegen eind dit jaar moet het Belgische team ongeveer 60 personen tellen. 

De fintech scale-up iBanFirst, met hoofdzetel in België, blijft uitbreiden. Sinds haar oprichting in 2013 is de jaarlijkse omzet van het bedrijf telkens met minstens 100 procent gestegen. Deze schaalvergroting toont zich ook in de snelle groei van het aantal medewerkers. Drie jaar geleden had iBanFirst 16 medewerkers in haar kantoren in Brussel, Parijs en Dijon. Sindsdien is het bedrijf uitgegroeid tot meer dan 150 medewerkers en is actief in vier landen: België, Frankrijk, Duitsland en Nederland. Dit werd mede mogelijk gemaakt door een kapitaalverhoging van 15 miljoen euro in 2018 en door de overname van concurrenten in Duitsland (ForexFix) en Nederland (NBWM) in 2019.

Expansie en consolidatie 

In 2020 zal iBanFirst op twee manieren blijven groeien: door het betreden van nieuwe markten zoals het Verenigd Koninkrijk en Centraal-Europa en door het consolideren van haar positie in haar bestaande markten. Om dit te bereiken zal iBanFirst haar personeelsbestand aanzienlijk moeten versterken. Daarom is de onderneming van plan in het komende jaar haar aantal werknemers te verdubbelen van 150 naar 300. Deze personen zullen in de eerste plaats aangeworven worden in de meest recente expansiemarkten, Nederland en Duistland, maar ook in Frankrijk en België, waar het bedrijf al meer gevestigd is. Voor de kantoren in Elsene en Antwerpen is het bedrijf op zoek naar 30 nieuwe krachten.  "Deze uitbreiding van ons personeelsbestand is noodzakelijk om onze ambitieuze Europese groeidoelstellingen voor de komende jaren te verwezenlijken", zegt Pierre-Antoine Dusoulier, oprichter en CEO van iBanFirst, een financiële dienstverlener die oplossingen biedt over de grenzen van het bankwezen heen.

Traditionele banken 

.iBanFirst werd opgericht omdat de initiatiefnemers merkten dat de traditionele banken kmo’s te veel aanrekenden voor transacties in vreemde valuta. Potentiële klanten beseffen al snel dat ze veel geld kunnen uitsparen door via een online platform internationale betalingen uit te voeren en te ontvangen, zich te beschermen tegen wisselkoersschommelingen en hun internationale groei te financieren. "We hebben er dan ook alle vertrouwen in dat we onze ambitieuze groeidoelstellingen voor het komende jaar zullen bereiken, met de steun van onze huidige en nieuwe medewerkers", besluit Pierre-Antoine Dusoulier.