Boostpitch

BoostPitch-kamp wil bedrijven digitaal stimuleren

KORTRIJK - Voor bedrijven is soms niets beter dan zich te laten adviseren door creatieve buitenstaanders. Zij zien soms zaken die anderen niet zien of komen met ideeën aandraven waar anderen niet eens aan dachten. Met die gedachte in het achterhoofd organiseert TUA West een 'grensoverschrijdend' BoostPitch-kamp op de hoofdzetel van Barco. TUA West is een concept van het Provinciebestuur dat ondernemerschap op allerlei manieren wil helpen stimuleren.

Op 26 maart vindt in Kortrijk de derde editie van BoostPitch plaats. In deze grensoverschrijdende pitchwedstrijd kunnen ondernemers uit de digitale, culturele en creatieve sector in West-Vlaanderen, Wallonië en Hauts-de-France hun project een extra boost geven.

OC West en TUA West zetten - namens de Provincie West-Vlaanderen - hun schouders onder deze editie en doen dit samen met hun Franse en Waalse projectpartners Pictanovo, Wap’s Hub en LME. 32 deelnemers zullen op 26 maart hun project pitchen voor een jury van gerenommeerde experten, die acht finalisten zal selecteren voor de finale. Alles gaat door in het wel bekende Barco Experience Center op Hoog Kortrijk. "Voor de deelnemers is BoostPitch een uitgelezen kans om hun netwerk uit te breiden en toekomstige investeerders te ontmoeten, hun pitch te testen, feedback van topexperten te krijgen en één van de vele prijzen te winnen", aldus communicatie verantwoordelijke Jonas Debaveye namens TUA West.

BoostPitch is een onderdeel van Protopitch 3.0, een Europees programma dat ondernemers en ondernemingen over de landsgrens heen begeleidt in de sector van de digitale beeldvorming en creatieve industrieën in de regio’s Hauts-de-France, Wallonië en Vlaanderen.

Meer info: https://www.protopitch.eu/nl/boostpitch/