Renson Remco Vuelta

Paul Renson droomt nu met Remco van geel op de Champs Elysées

WAREGEM - Hoeft het gezegd: het succes van wielrenner Remco Evenepoel is ook een beetje dat van de sponsors die in hem geloofden en hem vooraf steunden. Daarbij twee van West-Vlaanderens mooiste bedrijven, allebei afkomstig uit Waregem: Unlin (Quick-Step Alpha Vinyl) en Renson. Als het van Paul Renson afhangt, dan mag Parijs en het geel van de Tour de France het volgende oogmerk zijn. 

Remco Evenepoel (22) schreef afgelopen zondag geschiedenis toen hij de Vuelta a España aan zijn palmares toevoegde. Bij het overschrijden van de finishlijn in Madrid bevestigde de beloftevolle renner van Quick-Step Alpha Vinyl zijn eerdere glansprestatie in La Doyenne (Luik-Bastenaken-Luik) dit voorjaar. Renson reageert op de Vuelta overwinning en zegt trots te zijn dat het Remco en zijn ploegmakkers een duwtje in de rug kan geven. De beloftevolle, jonge (22) renner uit Schepdaal fietste zich met zijn Vuelta-overwinning in de geschiedenis en zet zo met zijn prestaties ook Renson mee internationaal op de kaart.

Internationaal op de kaart

Renson is al sinds 2013 wielersponsor met als doel vooral zijn ‘outdoor living’ internationaal in de kijker te zetten. De elegante terrasoverkappingen, die toelaten om een terras het hele jaar door te gebruiken, wisten met sportsponsoring de consument al in grote mate te bereiken. De naambekendheid is groot.

Naast het partnerschap met voetbalclub Essevee Zulte Waregem werd met de wielersport een zeer populaire sport gevonden die zowel nationaal als internationaal door miljoenen mensen langs de kant van de weg en van thuis uit gevolgd wordt. Bovendien zorgt de internationalisering van de grote rondes – denk aan de buitenlandse Grand Départs, het Hongaarse begin van de Giro en het Nederlandse startschot van deze Vuelta – voor een nog grotere impact en visibiliteit wereldwijd.

Dromen van Parijs

Paul Renson, steekt het na het Vuelta rood nie tonder banken dat hij nu als co-sponsor van een ander kleur droomt. “We stapten mee in het 5 jaar project van Patrick Lefevere met de intentie om als Belgisch topteam een zege in een grote ronde na te streven", zegt Paul Renson. "Dat we dit reeds in ons eerste contractjaar kunnen realiseren is voor mij fantastisch en is niet enkel voor het team een overwinning, maar ook voor de partners commercieel heel belangrijk. In de grote rondes krijg je immers de meeste visibiliteit op een internationaal niveau. Mijn volgende droom is ooit te eindigen in het geel op de Champs Elysées.”

Unieke belevenissen

Renson benadrukt nog dat de aanwezigheid in een grote ronde in het zog van een topploeg er voor zorgt dat men internationale klanten een exclusieve ervaring kan bieden. Ze beleven onvergetelijke momenten in de VIP-wagen waar ze jaren later nog over spreken. Dergelijke belevenissen zorgen voor een onevenaarbare klantenbinding.

De consequente plaatsing van het Renson Outdoor-logo bovenaan de broek, onder de rug, is volgens het bedrijf ook een weloverwogen keuze. Deze prominente plek biedt namelijk het meeste zichtbaarheid tijdens tijdritten of bergritten. Als ‘aerokogel’ en klimmer is Remco Evenepoel dan ook het ideale uithangbord, zo luidt de conclusie bij Renson.

Hoewel sterk lokaal verankerd, draagt Renson zijn visie ook steeds internationaler uit, getuige het sterke distributienetwerk dat intussen tot de USA, het Midden-Oosten, Azië en zelfs Australië reikt. Bij Renson werken wereldwijd 1.600 mensen. Het West-Vlaamse bedrijf is goed voor een omzet van 280 miljoen euro.