Ex-journalisten en sportmannen slaan handen in elkaar

kantoortje

Gewezen voetbalprofessionals Tom De Mul en Yama Sharifi ondernemen sinds kort samen met Sven Van den Abbeele, Robbie Cop en Bart De Clerck vanuit een historisch pand op de Antwerpse Eiermarkt. In een vroeger leven waren De Clerck,  Cop en Van den Abbeele alle drie aan de slag als journalist bij de Antwerpse Televisie (ATV). Als voetballers kwamen zowel De Mul als Sharifi in hun carrière uit voor Germinal Beerschot en Ajax. De Mul beeindigde zijn carrière bij het Spaanse FC Sevilla.

Sinds begin februari houden de vijf kantoor in “De Grote en de Kleine Biecorff” in hartje Antwerpen. Het gaat daarbij met A Group, Azteca en Com-Fort om drie ondernemingen die elkaar op diverse vlakken aanvullen.

De A Group biedt op een structurele manier en met een zeer persoonlijke benadering een professionele omkadering voor profvoetballers en hun omgeving met oog voor persoonlijke en sportieve ontwikkeling. “Management is voor mij als topsport! Elke dag is een uitdaging om het beste uit mezelf te halen, carrières in goeie banen te leiden en een meerwaarde te zijn voor onze klanten”, zegt gewezen voetbalinternational en ondernemer Tom De Mul.

AZTECA is een sport- en mediabureau met 3 pijlers: events, mediaformats en imagebuilding. AZTECA organiseert oa de Thint Footure voetbalkampen met Rode Duivels Jan Vertonghen, Dries Mertens en Mousa Dembélé. Het werkt ook mee aan de branding van de Belgian Cycling Cup, het nieuwe wielercircuit van Ronde van Vlaanderen winnaar Nick Nuyens.

“We geloven enorm in de kracht van sport en hopen met AZTECA die overtuiging te kunnen delen met zo veel mogelijk mensen. AZTECA benadert en toont sport in al z'n facetten en diversiteit. Bovendien blijven we kleine kinderen die het een eer vinden met hun 'helden' te kunnen samenwerken”, zeggen Sven Van den Abbeele en Robbie Cop.

Als derde partij onder hetzelfde dak levert Com-Fort communicatie-advies en begeleidt het bedrijven op hun weg naar de media. “Dit gaat verder dan PR. Mediatraining en crisiscommunicatie zijn nooit ver weg. Dat behalve klassieke media ook sociale media een steeds grotere rol spelen, moge duidelijk zijn. Bedrijven en ondernemers nemen social media in het algemeen en Twitter best serieus in 2016”, weet Bart De Clerck van Com-Fort uit ervaring.

“Working Apart Together” zo zou men de manier waarop A Group, Azteca en Com-Fort voortaan samenwerken vanuit de Biecorff misschien nog het best omschrijven. “We opereren los van elkaar, maar omdat we zeker op verschillende raakvlakken hebben, zijn synergieën zeker niet uitgesloten, zeker nu we onder één dak werken”,  klinkt het.