Brows&Brush (c)Rani Poppe

Pop-up als voorbereiding op franchising

In London, NY en Parijs zijn brow-waxbars al een tijdje hot and happening. Op het Zuid in Antwerpen introduceerde Naomi De Vries twee jaar geleden haar Brow Wax Bar. Aan dat succesverhaal breit ze nu een bijzonder vervolg. Met haar gloednieuwe pop-up Brows&Brush in Knokke-Heist aan Albert Plage bereidt Naomi zich voor op het uitrollen van een franchising concept.

Specialisatie

Naomi De Vries (27) weet dat het in beautyland erop aankomt te kiezen voor een specialisatie. Voor haar is dat browshapings en browtinting.
“Specialisatie is de toekomst”, zegt Naomi. “Wie ‘alles’ doet, kan wellicht niets tot in de perfectie. Veeleisende klanten vragen perfectie. Terecht, trouwens. Een behandeling in onze browbar neemt al snel een half uur in beslag. We vertrekken van een intakegesprek, en maken een hele analyse van het gezicht en de wenkbrauwen. We kijken naar de gelaatsuitdrukking, de kleur en vorm van het gezicht, de conditie van de wenkbrauwen…” 

Nieuwste trend: henna brows

Wie de mode in beautyland volgt, weet dat normale wenkbrauwvolumes al langer weer helemaal in zijn. Een kleuring met henna is momenteel the next big thing. En voor wie het zich zou afvragen: henna is beschikbaar in meer kleurtinten dan de gekende oranje kleur die je vaak op handen of voeten ziet. “Samen met de klant bekijk ik altijd welke kleur het beste past. Het voordeel van henna is dat het zich hecht op de huid tussen de haartjes. Zo krijg je de illusie van meer volumineuze wenkbrauwen. De henna blijft tot twee weken op de huid en zelfs vier op de haartjes zichtbaar”, legt Naomi uit.

Franchising als toekomst

De populariteit van browshaping is al sinds enkele jaren in opmars. Daarom is brow queen Naomi op zoek naar consulenten die zich ook willen toeleggen op haar manier van werken. Vanaf juni organiseert ze workshops voor schoonheidsspecialisten. “Ik zoek dan ook mensen die echt gemotiveerd zijn. Bovendien maak ik – op voorwaarde dat de cursisten in mijn verhaal willen meestappen, natuurlijk – uit de besten onder hen de selectie om franchisenemer te worden van een Brow Wax Bar”, licht Naomi toe. Meer informatie over het franchising concept vind je hier.

Antwerpen aan zee

Voor de Brows&Brush popup in Knokke-Heist ging Naomi De Vries in zee met Jeanine Kubiak, al meer dan twintig jaar een vaste waarde in de kapperswereld en de vrouw achter de gerenommeerde kapsalons Changes Inspired by Glenn in Brasschaat en Kontich.