Creations at home

Silverspoon lanceert ‘Creations at home’

ANTWERPEN – Cateringbedrijf Silverspoon, onderdeel van J&M Catering, wil met het online gastronomisch keuzemenu ‘Creations at home’ een gloednieuwe wind in de sector laten waaien. “Relaxter dan op restaurant gaan, zeker vandaag. Makkelijker dan zelf koken. Toegankelijker dan traditionele catering en een pak verrassender dan take away”, vertelt Bart Claessens van Silverspoon.Bart ClaessensAfgelopen april kondigde Silverspoon de opening van nieuwe trattoria in Antwerpen aan.

Nu lanceert het cateringbedrijf ‘Creations at Home’, een prijsvriendelijker alternatief met de focus op een groep van 10 tot 40 personen (zodra de coronamaatregelen dat toelaten). “Traditionele catering is vaak te duur voor kleinere feestjes. “Lever je niets kleins?", werd me dikwijls gevraagd. Wel, het was hoog tijd om daar een degelijk concept voor te ontwikkelen. In de nieuwe wereld waar we vandaag in leven, zal die vraag vermoedelijk enkel nog toenemen."

Wat houdt de formule in? Je laat een cateraar voor je koken en indien gewenst komt er een professional je een handje helpen. "Van een barbecue tot een Oosters buffet, onze webshop is zo gemaakt dat je aanklikt wat je aanspreekt en in één oogopslag de prijs ziet. Heb je nog wat marge? Dan kan je extra’s toevoegen. Lopen de kosten te snel op? Dan schrap je een item of pas je de aantallen aan voor je op ‘bestellen’ klikt. Je stelt je menu helemaal op maat en volgens het eigen budget samen.”

Silverspoon en J&M Catering, die sinds 2019 zelfstandig onder één vlag varen, zijn al jaren een vaste waarde in de catering- en evenementensector. Met ‘Creations at home’ wil Silverspoon zich nu ook tot kleinere groepen richten, die tot nu toe veelal uit de boot vielen. Na de nog aan te kondigen versoepelingen hoopt de cateraar dit ook zo snel mogelijk te lanceren voor middelgrote groepen.