Anneleen Desmyter_Qrf_foto Filip De Smet

Winkelvastgoed Qrf City Retail behoudt hoge bezettingsgraad

ANTWERPEN - Qrf City Retail, de Belgische specialist in binnenstedelijk winkelvastgoed in België en Nederland met hoofdzetel in Antwerpen, houdt in de eerste helft van 2018 zijn vastgoedportefeuille stabiel. De groep zag in de eerste helft van 2018 het netto resultaat stijgen met 9,83% tot 4,28 miljoen euro.

In de eerste jaarhelft van 2018 hebben geen acquisities plaatsgevonden. In april werd wel een niet-strategisch gelegen pand in Sint-Niklaas voor 675.000 euro netto verkocht. “In de eerste jaarhelft van 2018 heeft Qrf City Retail de focus gelegd op het verder optimaliseren van de bestaande portefeuille en het desinvesteren van niet-strategische panden", aldus Anneleen Desmyter, ceo Qrf City Retail.

Ongeveer 88% van de vastgoedportefeuille ter waarde van 281,09 miljoen euro is in binnenstedelijk gebied gelegen. Meer dan 75% is zelfs gelegen in 10 belangrijke winkelsteden in België (Antwerpen, Brussel, Gent, Hasselt, Luik, Namen, Leuven, Mechelen, Aalst en Oostende) en 5 belangrijke winkelsteden in Nederland (Maastricht, Den Bosch, Nijmegen, Zwolle en Enschede). 51 sites worden in totaal verhuurd aan meer dan 100 huurders. Qrf City Retail wist in de eerste helft van 2018 de hoge bezettingsgraad te handhaven. Die stond eind juni op 95,72%.

Hoofdsponsor van Retailer of the Year

Qrf City Retail is voor het derde jaar op rij de hoofdsponsor van de Retailer of the Year 2018 award. De prijs voor de beste Belgische winkelketen wordt sinds 2006 uitgereikt op basis van onafhankelijk consumentenonderzoek. De zoektocht naar de opvolger van Standaard Boekhandel, de winnaar in 2017, startte in juni 2018. De winnaars worden bekend gemaakt op de RetailDetail Night op 29 november 2018.

Anneleen Desmyter, ceo: "Qrf City Retail wil meer doen dan investeren in en verhuren van winkelvastgoed. Het wil ten allen tijden de voeling met retailers én consumenten behouden. De prijs voor Beste winkelketen van België is ondertussen uitgegroeid tot een keurmerk en de verkiezing is zowel voor de retailers als voor Qrf City Retail een uitstekende manier om inzicht te krijgen in de behoeftes van de moderne consument door kwalitatieve en kwantitatieve kennis te vergaren over de retailmarkt."