chaudfroid Pascale De Prins en Paul Mortelmans bij de uitreiking vorig jaar.

1/3de meer omzet door winnen van Horeca Award

[caption id="attachment_19843" align="alignleft" width="378"]Pascale De Prins en Paul Mortelmans bij de uitreiking vorig jaar. Pascale De Prins en Paul Mortelmans bij de uitreiking vorig jaar.[/caption]

Chaudfroid Catering uit Geel won de voorbije 2 jaar de Horeca Award bij de cateraars. Bovendien was zaakvoerder Paul Mortelmans een jaar lang Horeca Ambassadeur. “De verkiezing heeft voor onze zaak 30 tot 40% meer omzet opgeleverd”, zegt hij.

“Ik heb het voorbije jaar zoveel mogelijk horecazaken bezocht, hoewel dat niet altijd eenvoudig was door de gestegen activiteiten in onze eigen zaak. Tegelijk was ik een aanspreekpunt voor de Horeca Awards”, antwoordt Paul Mortelmans op de vraag hoe het afgelopen jaar is verlopen.

Grote impact
De verkiezing heeft het bedrijf geen windeieren gelegd. “Zoiets leeft toch wel ontzettend hard bij de klanten. Het heeft ons 30 tot 40% meer omzet opgeleverd. Het winnen van een dergelijke award geeft mensen vertrouwen. Ze zijn fier wanneer ze ‘de beste cateraar van België’ in huis halen. We zijn intussen actief over heel België.”

Of hij op 28 november mikt op een derde zege op rij. “Stiekem misschien wel, maar je weet dat je niet kan blijven winnen. Bovendien heb ik als Horeca Ambassadeur collega’s aangespoord om zich in te schrijven van wie ik weet dat ze erg goed zijn. Een top-3 plaats zou al mooi zijn.”

“Ook voor leveranciers is dit belangrijk. Een plezant effect bijvoorbeeld is dat onze bakker, de Duitse firma Resch & Frisch, ons gebruikt als referentie in hun eigen land. We hebben zelfs de grote baas uit Duitsland over de vloer gekregen. Zij zijn fier op ons.”

Chaudfroid heeft drie mensen in vaste dienst en doet voor medewerkers tijdens feesten en andere activiteiten een beroep op een externe firma.