LIDL

350 extra werknemers gezocht voor supermarktketen

Supermarktketen Lidl zet de grote middelen in in haar zoektocht naar nieuwe medewerkers. Zo rijdt het uit met een jobbus en komt er  een
pilootproject voor mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt. In regio Kempen komt er een nieuw filiaal in Balen, dus richt Lidl haar pijlen op werkzoekenden in de omgeving.

 

Onder andere in Balen komt er binnenkort een nieuw filiaal, waardoor Lidl daar dringend op zoek is naar heel wat nieuwe enthousiaste medewerkers. Verder wordt er ook nog extra personeel gezocht voor Dilsen, Berlaar, Putte, Heist-op-den-Berg, Paal en Tessenderlo. Op een aantal van deze Lidl-parkings komt binnenkort de jobbus langs.

350, dat is het totaal aantal openstaande vacatures dat Lidl België dit jaar nog wil invullen. Het gaat vooral om winkelbedienden, (assistent) store managers, orderpickers en extra personeel voor de vliegende ploeg. Om nieuwe medewerkers te zoeken, lanceert Lidl een grootschalige rekruteringscampagne. Zo stuurt het opnieuw de ‘jobbus’ de baan op waar sollicitanten met hun toekomstige leidinggevende kunnen praten en betaalt de retailer tijdelijk aan zijn personeel een hogere bonus als ze zelf een nieuwe collega aanbrengen. In het najaar zet Lidl ook specifiek in op mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt.

Supermarktketen Lidl telt vandaag 11.000 medewerkers. “Winkelpersoneel is voor een supermarkt als Lidl simpelweg onmisbaar", zegt Isabelle Colbrandt, woordvoerster van Lidl België. "Ze zorgen er enerzijds voor dat onze winkels blijven draaien, maar zijn ook het uithangbord van onze organisatie. Ons personeelsbestand groeit al jaren. Zo kwamen er tussen 2018 en nu al 1.500 jobs bij. Gezien we bijna elke drie weken een nieuwe winkel openen, zijn we immers steeds op zoek naar nieuwe werknemers, maar in vergelijking met de voorbije jaren hebben we dit jaar extra veel openstaande vacatures.”

Om de 350 extra jobs in te vullen, kiest Lidl voor een mix van beproefde recepten en een aantal nieuwe strategieën. Zo haalt de supermarktketen de jobbus opnieuw van stal. Die bus bleek tijdens vorige aanwervingscampagnes dit jaar erg succesvol. De jobbus zal de komende maanden op 25 locaties te vinden zijn.  “Om mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt aan te werven, lanceren we binnenkort de eerste pilootprojecten. Ten slotte rekenen we ook volop op onze eigen Lidl-medewerkers. Zij zijn onze belangrijkste ambassadeurs. De bonus voor medewerkers die zelf een nieuwe collega aanbrengen voor onze winkels, verhogen we tijdelijk tot 750 euro bruto.”