kazi_bcf_career_event_nikolaas_bellens__1__jpg_1518092670277(1)

Matchmaker Kazi haalt € 550.000 op voor verdere groei

De Kempense HR tech-onderneming Kazi haalt € 550.000 vers kapitaal op via het Business Angels Netwerk Vlaanderen en een cofinanciering van PMV. De extra financiële middelen moeten het bedrijf in staat stellen om sneller in te spelen op een groeiende vraag. Kazi matcht hoogopgeleide, pas afgestudeerde jongeren met de juiste werkgever, onder meer met een eigen ontwikkelde technologie.

Kazi.be werd midden 2016 boven de doopvont gehouden nadat er anderhalf jaar ontwikkeling aan vooraf ging, onder meer bij Thomas More in Geel. De technologie laat hoogopgeleide starters, rekruteerders en leidinggevenden toe om verwachtingen fijner op elkaar af te stemmen om vervolgens de aanwerving van jong talent beter en sneller te laten verlopen.

Verkeerde verwachtingen
Nikolaas Bellens, CEO van Kazi: “1 op 2 jonge talenten kijkt binnen het jaar na zijn aanwerving alweer uit naar een andere baan. In de meeste gevallen komt dit door verkeerde verwachtingen en waarden die niet overeenstemmen met die van de werkgever. Die verspilling van talent kost ondernemingen en de samenleving tijd en geld. Klassieke CV's en vacatures zeggen niet alles.”

De kapitaalronde van 550.000 euro bestaat voor de helft uit een KMO-Cofinanciering van PMV. Voorts neemt CEO Nikolaas Bellens voor 75.000 euro deel aan de kapitaalverhoging. Het saldo is afkomstig van seed investors Dirk Willems, Dirk Debast en Annemie Verstappen, die hun inbreng verhogen. Daarnaast stappen ook 3 nieuwe business angels van BAN Vlaanderen in het kapitaal van de onderneming, waaronder Matthieu Verstraete van Student.be en Vincent De Preter, die beiden tot de raad van bestuur zullen toetreden.

Team versterken
“Dankzij de steun van BAN Vlaanderen en PMV kunnen we ons team versterken, zowel aan managementzijde als met commercieel en technologisch talent”, aldus nog Nikolaas Bellens. “Zo kunnen we enerzijds ons aanbod voor rekrutering van hoogopgeleide starters nog beter in de markt zetten, en tegelijkertijd onze technologie doorontwikkelen en integreren bij de groeiende groep partners in binnen- en buitenland.”