experiencecenter-0814

Nieuwe Experience Center Van Roey kijkt naar morgen

De Kempense IT Serviceprovider VanRoey heeft in Geel zijn eerste Experience Center geopend. Het bedrijf wil er aan andere bedrijven tonen wat de digitale nieuwigheden concreet voor hen kunnen betekenen. “Wie in deze digitale economie zijn boterham wil blijven verdienen, kan niet langer rekenen op verouderde processen”, stelt general manager Pat Van Roey. “Data is het nieuwe goud en vormt de basis voor een intelligentere bedrijfsvoering.”

Toekomst

In het Experience Center speelt VanRoey in op actuele thema’s zoals de digitale werkplek, het omtoveren van industriële machines tot intelligente 'internet of things' (iot)-apparaten, het inzetten van virtual reality en augmented reality en het belang van slimme connectiviteit en cyberveiligheid. VanRoey krijgt hierbij de ondersteuning van technologiebedrijven zoals Microsoft, Telenet, Advantech, HP en CTOUCH.

Inpireren

Het innovatieve en high-tech karakter van dit initatief staat niet in de weg dat het center een luchtige en gemoedelijke sfeer uitstraalt. “Een bewuste keuze”, zegt Pat Van Roey. “ICT raakt steeds meer verweven in de kernactiviteiten van een bedrijf. Door de opkomst van artificiële intelligentie en slimme internet- geconnecteerde sensoren, vragen veel klanten zich af wat het Internet Of Things voor hen kan betekenen. In een ongedwongen kader bieden we een heldere kijk in deze toekomstgerichte oplossingen, zodat ze zelf kunnen ervaren waar die het verschil kunnen maken voor hun business. We doen dit aan de hand van workshops, events of opleidingen. Ook stellen we onze ruimtes ter beschikking aan organisaties die nood hebben aan een innovatieve opleiding- of eventruimte.”